تمام مشکلات وزنه برداری گردن رییس فدراسیون است/تا المپیک توکیو قهرمان جدیدی نمی بینیم

سرمربی اسبق تیم ملی وزنه برداری گفت: ضعف مدیریت کلان فدراسیون باعث شده استعدادهای وزنه برداری کشورمان درست پرورش نیابد، که این موضوع باعث می شود در آینده نزدیک مدال جهانی به دست نیاوریم.

کوروش باقری ، سرمربی اسبق تیم ملی وزنه برداری ایران در گفت و گو با ایسکانیوز گفت: اگر به گذشته وزنه برداری برگردیم ، متوجه می شویم تا قبل از حضور یوردان گئورگی ایوانف به عنوان سرمربی تیم ملی وزنه برداری ،کشورمان در سطح جهان دچار افت شدیدی شده بود ، که در زمان حضور این سرمربی سرشناس در سال 1999 شاهین نصیر نیا قهرمان جهان شد ، حسین رضا زاده و حسین توکلی مدال طلا المپیک 2000 سیدنی را به دست آورند و وزنه بردارهایی مانند برادران برخواه در کورس کسب مدال جهانی قرارگرفتند و با این نتایج مشخص می شود که کشور ما در وزنه برداری مستعد بوده ، اما پرورش استعدادنیاز به افرادی با توان بالا دارد و ایوانف از آن دسته مربیانی بود که باعث تبلور استعداد وزنه برداران کشورمان در سطح جهان شد.

باقری افزود: با رفتن ایوانف از ایران در سال 2002 توسط مرحوم محمد علی فلاحتی نژاد و حسین رضا زاده در مسابقات جهانی به مدال رسیدیم و تا سال 2006 فقط رضا زاده روی سکوی جهانی رفت و استعداد جدیدی جهت دستیابی به مدال جهانی پرورش پیدا نکرد و علت این امر ضعف ریاست فدراسیون ،علی مرادی در سال های آخر مدیریت دوره قبلی اش در فدراسیون بود که نتوانست یک مربی با کلاس جهت کسب مدال جهانی جذب کند و ضعف مدیریت تا جایی ادامه پیدا کرد که در سال 2007 ، وزنه برداری به رتبه چهاردهم جهان سقوط کرد.

وی خاطر نشان کرد: اگر در زمان اوج وزنه برداران نظیر رشید شریفی ، میر محمود حاکم زاده، رمضانعلی تیموری، رسول حاتمی و ... مدیریت خوب به همراه یک مربی توانا در وزنه برداری ایران وجود داشت، این وزنه برداران نیز صاحب مدال جهانی می شدند.

قهرمان وزنه برداری سال 2001 جهان در مورد استعدادیابی وزنه برداری تصریح کرد: خوشبختانه خانواده های ایران با توجه به علاقهشان به ورزش خیلی زود استعداد فرزندانشان را پیدا و در کلاس های ورزشی متناسب به توانایی شان ثبت نام می کنند، وزنه برداری مسثتنی از موضوع نیست اما مشکل پرورش استعدادها است که متاسفانه مدیریت فدراسیون به خاطر ضعفش در پرورش استعداد باعث سوختن این استعدادهای ناب می شود تا مدال های جهانی را یکی پس از دیگری از دست بدهیم.

باقری در مورد تمرین کردن انفرادی کیانوش رستمی در اردوها و تمرین های تیم ملی نیز گفت: تمرینات انفرادی رستمی را نمی توان ورزشکار سالاری نامید، چراکه ریاست فدراسیون وزنه برداری اجازه این کار را به کیانوش داده و عملاً این وزنه بردار از فدراسیون وزنه برداری تمکین می کند و این موضوع نیز نمونه ای از ضعف مدیریت فدراسیون بوده که کادر فنی انتخاب کرده که وزنه بردار تحت نظرش کار نمی کند و اجازه هر گونه رفتار به وزنه بردار توسط ریاست فدراسیون در تمرینات و اردو های تیم ملی داده شده است.

وی در مورد المپیک 2020 توکیو نیز خاطر نشان کرد: در این المپیک با توجه به سن وزنه برداران می توان به کسب مدال سعید علی حسینی ، بهداد سلیمی، سهراب مرادی، کیانوش رستمی امیدوار بود و بعید به نظر می رسد وزنه بردار جدیدی جهت کسب مدال تا زمان برگزاری المپیک توکیو پرورش یابد.

کد خبر: 843092

وب گردی

وب گردی