فعالیت غیرقانونی فروشندگان فاقد کارت سلامت در خیابان سی تیر/جزییات روند نظارت وزارت بهداشت بر خیابان سی تیر

رئیس اداره بهداشت و محیط وزارت بهداشت در خصوص نحوه نظارت بازرسان بهداشت محیط و کار وزارت بهداشت بر دکه‌ها و غرفه‌های خیابان سی تیر گفت: در کلیه مناطق شهرداری تهران دفاتر خدمات سلامت راه‌اندازی شده و وظیفه ممیزی بهداشت محیط به این دفاتر محول شده است. بر این اساس بازرسان بهداشت و محیط مجوز نظارت بر محیط‌های مربوطه را داشته و با تذکر نسبت به انحرافات صورت‌گرفته در این مناطق نقش بازرسین بهداشت محیط و کار را ایفا می‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز خسرو صادق‌نیت گفت: هرگونه نظارت و یا فعالیت کارشناسان در عرصه بهداشت محیط و کار در خیابان سی تیر باید تحت مجوز وزارت بهداشت انجام شود.

وی افزود: دفاتر خدمات سلامت وظیفه دارند نظارت‌های ممیزی وزارت بهداشت را با کسب مجوز لازم بر عهده گرفته و در صورت اخطار و یا هشدار به خاطیان امر نسبت به برخورد قضایی اقدام و جرائم مربوطه را با نظارت وزارت بهداشت اعمال کنند.

رئیس اداره بهداشت و محیط وزارت بهداشت گفت: علاوه بر دفاتر خدمات سلامت، مراکز تولید مواد غذایی نیز می‌توانند با اختصاص مشاوران بهداشت محیط، توصیه‌های لازم را به غرفه‌داران ارائه کرده و نسبت به تخلفات انجام شده به غرفه‌داران تذکر دهند که تمامی این خدمات می‌تواند گامی جدی در جهت جلوگیری از تخلفات بهداشتی اماکنی چون دکه‌های خیابان سی تیر تلقی شود.

وی عنوان کرد: کلیه مشاوران حاضر در اماکنی چون خیابان سی تیر که مسئولیت نظارت بر دکه‌ها را بر عهده دارند باید از وزارت بهداشت مجوز لازم را کسب و بعد از آن اقدام به فعالیت نمایند.

صادق‌نیت گفت: نظارت بر بهداشت محیط و کار دکه‌های خیابان سی تیر انجام می‌شود و در صورت عدم ارائه کارت سلامت توسط صاحبان دکه‌ها، با عاملین امر برخورد کرده و بعد از تذکرات لازم، نسبت به پلمپ و ارجاع پرونده به مراجع قضایی اقدام می‌شود.

رئیس اداره بهداشت و محیط وزارت بهداشت به میزان گفت: اکنون گزارش می‌شود که برخی از فروشندگان مواد غذایی حاضر در خیابان سی تیر کارت بهداشت نداشته و لازم است نسبت به وضعیت آنها رسیدگی شود.

700

کد خبر: 843160

وب گردی

وب گردی