10دانشگاه پیشرو در بهبود خوابگاه ها و تغذیه دانشجویی

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم 10 دانشگاه برتر و پیشرو در بهبود فضای خوابگاهی و تغذیه دانشجویی را به این شرح معرفی کرد: علامه طباطبائی، بوعلی سینا ، تبریز، تهران، شهید چمران اهواز، کردستان، شهید مدنی تبریز، صنعتی امیرکبیر،شهید باهنرکرمان و رازی کرمانشاه.

به گزارش ایسکانیوز به نقل ازپایگاه خبری عطنا، ذوالفقار یزدان مهر با اعلام این مطلب اظهار کرد: در بحث بهبود فضای خوابگاهی حدود 463 خوابگاه با رتبه‌های 3و 4 در کشور وجود داشت که این خوابگاه‌ها با مشارکت دانشگاه‌ها و حمایت صندوق رفاه دانشجویان در تابستان امسال ارتقا یافتند که تعدادی از دانشگاه‌ها نیز توانستند خوابگاه‌های خود را به رتبه‌های بالاتر از سطح 2 ارتقا دهند.
وی در ادامه تصریح کرد: در مجموع برای تابستان امسال 503 خوابگاه دانشجویی در طرح بهبود فضای خوابگاهی قرار گرفتند که دانشگاه‌ها با تلاش جهادی و حمایت صندوق رفاه دانشجویان اقدام به تعمیر، بازسازی و در نهایت ارتقا به رتبه‌های بالاتر کردند.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با بیان اینکه بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته در حال حاضر 10 دانشگاه برتر و پیشرو در بهبود فضای خوابگاهی و تغذیه دانشجویی مشخص شدند، گفت: دانشگاه‌های علامه طباطبایی، بوعلی همدان، تهران، شهید چمران اهواز، کردستان، شهید مدنی تبریز، امیرکبیر، تبریز، کرمان و کرمانشاه از جمله دانشگاه‌هایی هستند که در حوزه بهبود فضای خوابگاهی و تغذیه دانشجویی پیشرو شدند. برخی از این دانشگاه‌ها خوابگاه‌های رتبه‌های 3و 4 ندارند و رتبه‌های 2و 1 را ارتقاء می‌دهند.
یزدانمهر گفت: به طور مثال دانشگاه علامه طباطبایی توانسته است خوابگاه‌های خود را به رتبه‌های 1و 2 ارتقا دهد و در زمینه تبدیل آشپزخانه‌های سنتی به صنعتی، نوسازی و بهره‌برداری از سلف نیز اقدامات خوبی انجام داده است. همچنین دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز طی دو سال اخیر علاوه بر افزایش ظرفیت خوابگاهی، خوابگاه‌های رتبه 3و 4 را به سطح 1 و 2 ارتقا داده و به جز یک خوابگاه رتبه 3 همه خوابگاه‌های این دانشگاه در رتبه‌های بالاتر قرار دارند.
مشاور وزیرعلوم در پایان خاطر نشان کرد: دانشگاه تهران نیز موفق شده طی دو سال گذشته تعداد 25 ساختمان خوابگاهی را ارتقا دهد و در کوی دانشگاه نیز رستوران مکمل و مرکزی تاسیس کند و در دانشگاه کردستان نیز تعداد 15 خوابگاه نوسازی شده و امیدواریم دانشگاه‌های دیگر نیز این برنامه را در اولویت سیاست‌های خود قرار دهند.

کد خبر: 843232

وب گردی

وب گردی