رییس جمهور ونزوئلا: ترامپ درباره آمریکای لاتین اطلاعات کافی ندارد

نیکلاس مادورو در سخنرانی خود در مسکو از همتای آمریکایی‌اش به شدت انتقاد کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از راشا تودی، "نیکلاس مادورو" رئیس جمهور ونزوئلا به دونالد ترامپ، با حمله به همتای آمریکایی خود مدعی شد که ترامپ درباره جغرافیای آمریکای لاتین اطلاعات کافی ندارد و تمامی ترامپ از یادداشت‌های خود روخوانی می‌کند!

مادورو در سخنرانی خود در همایش انرژی در مسکو اظهارات تندی را علیه رئیس جمهور آمریکا بیان کرد.

وی گفت: «ترامپ از روی یادداشت‌ها روخوانی می‌کند و حتی نمی‌داند ونزوئلا کجاست. او اصلا این موضوع را نمی‌داند؛ او حتی نمی‌داند پورتوریکو کجاست!»

با این حال، به نظر می‌رسد مشکل رئیس جمهور آمریکا با جغرافیا حقیقیست. وی در گردهمایی تبلیغاتی خود در سال 2016 نیز کشور بلژیک را «شهری زیبا» خواند!

وی همچنین در دیدار با رئیس رژیم صهیونیستی در سفر خود به سرزمین‌های اشغالی گفت «وی به تازگی از خاورمیانه خارج شده است.»

با این وجود، رئیس جمهور آمریکا به سبک لفاظی رنگارنگ و لجبازانه خود مشهور است. برخی از کارشناسان بر این باورند ادبیات وی به پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا منجر شده است.

در سال 2015، ترامپ توانایی سخنرانی بدون آمادگی خود را ستوده بود و گفته بود این خصوصیت موجب می‌شود توجه مخاطبانش را جلب کند. وی در سپتامبر سال 2015 در یک برنامه تلویزیونی گفت: «هنگامی که از روی یادداشت یا صفحه نمایش سخنان خود را بخوانید، نمی‌توانید واکنشی را از مخاطبتان دریافت کنید.»

در این میان، رئیس جمهور ونزوئلا گفت ترامپ نه تنها اطلاعات اندکی از جغرافیا دارد، بلکه درباره تاریخ آمریکای لاتین نیز ناآگاه است.

مادورو در سخنرانی خود گفت: «درباره سیمون بولیوار به او (ترامپ) بگویید و فکر می‌کند او خواننده بوده است. او نمی‌داند سیمون بولیوار چه کسی بوده است.»

او همچنین از رئیس جمهور آمریکا به دلیل تهدیدات اخیرش بر ضد کشور ونزوئلا به شدت اعتقاد کرد.

مادورو در ادامه سخنرانی خود گفت: «این جرج بوش بود که از کودتا علیه هوگو چاوز (رئیس جمهور پیشین ونزوئلا) حمایت کرد. اما ما به راه خود ادامه دادیم زیرا حق با ما بود.»

وی افزود: «اما اوباما کاملا متفاوت بود. او لبخند می‌زد ولی با لبخند، تحریم‌ها را وضع می‌کرد. اما ترامپ... ترامپ گستاخ است. ونزوئلا به سوی جلو حرکت خواهد کرد. این سرنوشت ماست و ما برای سرنوشتمان مبارزه خواهیم کرر.»

کد خبر: 843328

وب گردی

وب گردی