وزارت دفاع روسیه: آمریکا برای دفاع از پایگاه های نظامی اش در سوریه از سپر انسانی پناهجویان استفاده می کند

سخنگوی وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد آمریکا برای محافظت از پایگاه نظامی خود در مرز سوریه و اردن از پناهجویان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد آمریکا از پناهجویانی که در اردوگاه بیابانی رکبان واقع در جنوب شرقی سوریه زندگی می‎کنند برای محافظت از پایگاه نظامی خود در منطقه التنف به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت نزدیک به 60 هزار زن و کودک در اردوگاه رکبان در نزدیکی مرز اردن زندگی می‌کنند که قریب به اتفاق آن‌ها از رقه و دیرالزور به این منطقه گریخته اند. سخنگوی وزارت دفاع روسیه آمریکا را مسئول جلوگیری از دسترسی کاروان‌های امداد سوریه، سازمان ملل و اردن به ساکنان این اردوگاه دانست.

ایگور کناشنکوف – سخنگوی وزارت دفاع روسیه – در بیانیه‌ای اعلام کرد: «پناهجویان در رکبان در واقع به گروگان گرفته شده اند و سپری انسانی را برای محافظت از پایگاه نظامی آمریکا تشکیل داده اند. اگر در این باره فکر کنید متوجه می‌شوید علاوه بر آمریکا، تروریست‌ها از اینگونه موانع در سوریه استفاده می‌کنند».

وزارت دفاع روسیه همچنین افزود پایگاه نظامی آمریکا در التنف سوریه این منطقه را به محلی برای پیدایش گروه‌های تروریستی تبدیل کرده است.

ایگور کناشنکوف گفت وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) ادعا کرده است آمریکا، انگلیس و نروژ در این پایگاه نظامی به نیروهای موسوم به ارتش آزاد سوریه تعلیم نظامی می‌دهند. او افزود این پایگاه تحت محافظت هوایی و سامانه‌های موشکی قرار دارد.

ایگور کناشنکوف گفت: «اما در حقیقت، التنف به حفره سیاهی 100 کیلومتری در امتداد مرز اردن و سوریه تبدیل شده است. علاوه بر این، این پایگاه نظامی به جای تعلیم نیروهای ارتش آزاد سوریه، گروه‌های داعشی تولید می‌کند که دست به عملیات مخرب علیه نیروهای دولتی سوریه و افراد غیرنظامی می‌زنند». او همچنین ادعای واشنگتن مبنی از استفاده از این پایگاه نظامی برای مبارزه با تروریست‌ها را رد کرد.

کناشنکوف گفت: «دلیل واشنگتن برای تاسیس غیرقانونی پایگاه نظامی آمریکا در مرز سوریه و اردن در آوریل سال 2017، لزوم انجام عملیات علیه داعش عنوان شده بود. اما در 6 ماه استقرار این پایگاه نظامی، هیچ اطلاعی از انجام عملیات نظامی آمریکا علیه داعش در دست نیست».

ائتلاف آمریکایی در ماه ژوئن اعلام کرد تا زمانی که گروه تروریستی داعش به کلی شکست نخورده است، پایگاه نظامی خود در التنف را ترک نخواهد کرد. این در حالی است که روز چهارشنبه، کناشنکوف ائتلاف آمریکایی را به حمایت از تروریست‌های داعشی متهم کرد. از این پایگاه نظامی دو بار به منظور حمله به نیروهای دولتی سوریه که با عناصر تروریستی مبارزه می‌کنند، استفاده شده است.

کد خبر: 843462

وب گردی

وب گردی