بیش از 2 میلیون کشته در صورت حمله کره شمالی به سئول و توکیو

نتایج یک تحلیل نشان می‌دهد حمله احتمالی اتمی کره شمالی به توکیو و سئول، باعث کشته شدن دست‌کم 2.1 میلیون نفر خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک وب‌سایت که رویدادهای مربوط به کره شمالی را دنبال می‌‎کند، در تحلیلی تخمین زده است در صورت حمله اتمی کره شمالی به سئول و توکیو، ممکن است 2.1 میلیون نفر جان خود را از دست بدهند.

تحلیلگر این پروژه روز 4 اکتبر در این وب سایت نوشت نتیجه این پژوهش بر اساس «بازده تخمینی تسلیحات» کره شمالی اعلام شده است. براساس برآوردهای این پژوهشگر، در صورتی که یک کلاهک هسته‌ای 250 کیلوتنی بر فراز دو شهر توکیو و سئول منفجر شود، ممکن است 7.7 میلیون نفر را زخمی کند.

این پژوهشگر همچنین فرض خود را بر وجود 25 سلاح هسته‌ای در کره شمالی قرار داده است. سامانه دفاع ضدموشکی تاد که در کره جنوبی مستقر شده است می‌تواند برخی از این تسلیحات را هدف قرار دهد. همچنین دیگر سپرهای محافظتی در ژاپن نیز می‌توانند تا حدی از بروز این تهدیدها جلوگیری کنند. با این حال، اکنون سامانه دفاع موشکی آجیس در توکیو مستقر نیست؛ اما، ژاپن در حال تهیه این سامانه است.

یک محقق از دانشگاه استنفورد نیز تخمین زده است کره شمالی در زرادخانه اتمی خود، 25 کلاهک هسته‌ای دارد. همچنین این محقق ادعا کرده است پیونگ یانگ می‌تواند در هر سال 6 یا 7 کلاهک دیگر به زرادخانه هسته‌ای خود بیافزاید.

با این حال، آمریکا 6800 سلاح هسته‌ای در اختیار دارد که همگی قابلیت رسیدن به کره شمالی را دارند.

کد خبر: 843472

وب گردی

وب گردی