جزئیات آتش سوزی 3 دستگاه خودرو در شهرک ولیعصر/کارشناسان در حال بررسی علت حادثه هستند

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی 3 دستگاه خودرو در پارکینگ منزل مسکونی در شهرک ولیعصر خبر داد و گفت: در این عملیات 20 نفر توسط آتش نشانان نجات پیدا کردند که 13 نفرآن ها مرد و 7 نفر زن بودند.

سید جلال ملکی در گفت و گو با ایسکانیوز درباره جزئیات این حادثه گفت: صبح امروز یک ساختمان مسکونی 6 طبقه (12 واحدی) در شهرک ولیعصر دچار آتش سوزی شد.

وی ادامه داد: این حادثه در ساعت 05:06 صبح امروز به سامانه آتش نشانی اعلام شد و به دنبال آن آتش نشانان 3 ایستگاه یا تجهیزات ایمنی و خودروهای پشتیبانی به محل حادثه واقع در خیابان حیدری جنوبی اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: زمانی که آتش نشانان به محل حادثه رسیدند، مشاهده کردند در پارکینگ ساختمان 6 دستگاه خودرو پارک شده بود که 3 دستگاه آن شامل یک دستگاه 206، یک دستگاه جک شاسی بلند و یک دستگاه خودرو سانتافه دچار حریق شده بودند.

وی اضافه کرد: آتش به سرعت در حال سرایت به خودروهای جانبی و سایر خودرو ها در طبقه منفی یک این ساختمان بود، همچنین دود بسیاری طبقات بالایی را فرا گرفته بود و تقریبا تمامی اعضای ساختمان در وضعیت ناایمن ایجاد شده محبوس شده بودند.

ملکی بیان کرد: آتش نشان هم زمان با خاموش کردن آتش، مشغول نجات افراد شدند و در اولین اقدام از طریق نردبان هیدرولیکی 8 نفر را از لبه پنجره به سلامت به سطح زمین انتقال دادند.سایر آتش نشانان نیز به همراه خودرو تنفسی وارد ساختمان شده و افرادی را که محبوس شده بودند به سطح پشت بام و به فضای باز انتقال دادند.

وی افزود: خوشبختانه حریق خاموش شده و از سرایت آتش یه سایر خودروها جلوگیری شد ، باقی خودروها در حد دودزدگی بودند و آتش به آن ها سرایت نکرد. همچنین دود ناشی از آتش سوزی در ساختمان تخلیه و محل حادثه ایمن سازی شد و 12 نفر از افرادی که در سطح پشت بام حضور داشتند، توسط آتش نشانان به سلامت خارج شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: در این عملیات 20 نفر توسط آتش نشانان نجات پیدا کردند که 13 نفر آن ها مرد و 7 نفر زن بودند در بین این افراد کودکان نیز حضور داشتند.خوشبختانه مورد مصدومیتی در این حادثه وجود نداشت و در ساعت 06:32 عملیات به پایان رسید.

وی تاکید کرد:این ساختمان دارای سیستم اطفای حریق بود اما به دلیل نامشخصی از سیستم خارج شده بود.قطعا اگر سیستم اطفای حریق فعال بود، آتش سوزی با چنین وسعتی رخ نمی داد و در لحظات اولیه در محل اطفا می شد.در حال حاضر کارشناسان در حال بررسی علت حادثه هستند.

701

کد خبر: 843516

وب گردی

وب گردی