پوشش تحصیلی اتباع  در کلاس‌های نهضت سوادآموزی

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه هدف گذاری ما در سال جاری پوشش تحصیلی 18 هزار و 500 نفر از اتباع است گفت: طبق روال عادی همه ساله تا پایان آذرماه فرصت ثبت نام در کلاس‌های نهضت برای اتباع وجود دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، علی باقرزاده درباره اقدامات انجام شده پیرامون پوشش تحصیلی اتباع خارجی اظهار کرد: امسال در قالب طرح ویژه‌ای با مشارکت کمیساریای عالی پناهندگان 3000 نفر از اتباع در کرمان و 2500 نفر در 16 استان دیگر را با اولویت افراد زیر 20 سال تحت پوشش بردیم.

وی افزود: این دو طرح زمان‌دار بودند و حتما باید طبق برنامه تا پایان سال میلادی آن را به نتیجه می‌رساندیم به همین علت این افراد در چندین استان به صورت ویژه تحت پوشش رفتند.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه علاوه بر این گفتوگوهای اولیه، پوشش 4000 نفر دیگر از اتباع با اولویت افراد زیر 20 سال سن در استان تهران در حال انجام است گفت: اگر این طرح نیز به نتیجه برسد گام بسیار خوبی در زمینه پوشش اتباع برداشته‌ایم.

باقرزاده افزود: این دو طرح ویژه بودند و بر آن تمرکز کردیم. ولی طبق روال عادی همه ساله تا پایان آذرماه فرصت ثبت نام در کلاس‌های نهضت برای اتباع وجود دارد.

وی با بیان اینکه هدف گذاری ما در سال جاری پوشش تحصیلی 18 هزار و 500 نفر از اتباع است عنوان کرد: برآوردهای بین المللی از وجود اتباع درس نخوانده بالاست، اما توان ما آموزش 22 تا 23 هزار نفر در سال است. در این میان کمیسیاریا به طور متوسط حدود 30 درصد هزینه آموزشی این افراد را در قالب این طرح‌ها پرداخت می‌کند و مابقی از سوی ما تقبل می‌شود و اتباع می‌توانند به صورت رایگان تحصیل کنند و از نعمت سواد برخوردار شوند.

706

کد خبر: 843534

وب گردی

وب گردی