ضرورت تجدید نظر در تفکیک و ادغام آموزش پزشکی و آموزش عالی

رییس دانشگاه تهران خواستار تجدید نظر در تفکیک و ادغام آموزش پزشکی و آموزش عالی شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمود نیلی احمد آبادی در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی که با حضور رییس جمهور و وزرای علوم و بهداشت و جمعی از مسئولان اساتید و دانشجویان در دانشگاه تهران برگزار شد، ضمن بیان این مطلب با تاکید بر اقدامات دولت در عرصه‌های بین‌المللی گفت: اقدامات انجام شده موجب بهبود مراودات و افزایش تبادلات استاد و دانشجو شده است.

رییس دانشگاه تهران در ابتدای سخنان خود گفت: وظیفه خود می‌دانم خدمت رئیس جمهور و همه حضار محترم سلام و خوشامد عرض کنم. جناب آقای دکتر روحانی من مایل هستم در آغاز سخنانم بابت دو موضوع مشخص به نمایندگی از دانشگاهیان از جنابعالی، دولت و سایر دستگاه‌ها تشکر کنم.

وی اولین موضوع را عملکرد دولت در عرصه‌های بین‌المللی دانست و اظهار کرد: نخست ادامه عملکرد مطلوب دولت در سیاست خارجی با هدایت مقام معظم رهبری است.

رییس دانشگاه تهران اضافه کرد: این سیاست که همانا پافشاری بر حقوق حقه ملت ایران و پیگیری و مطالبه این حقوق همراه با تعامل و گفت‌وگو با جهان بوده است، باعث شد تا دولت‌هایی که به دنبال انزوای جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند، خود در انزوا قرار گرفته‌اند.

نیلی خاطر نشان کرد: در سایه این سیاست‌ها مراودت‌های بین دانشگاهی و تبادلات فناورانه روان‌تر شده، شاخص دستاوردهای علمی بین‌المللی ایران، تبادلات دانشجو و استاد و برنامه‌های مشترک به میزان زیادی افزایش یافته است.

وی یادآور شد: موضوع دیگری که نشان از توجه دولت و مجلس به مراکز آموزش عالی دارد قانون اداره دانشگاه‌ها به شکل هیات امنایی در قالب احکام دائمی برنامه توسعه ششم بوده است.

منبع: ایسنا

کد خبر: 843579

وب گردی

وب گردی