انجمن‌های نقاشی بر روند اقتصادی حوزه خود تاثیرگذار باشند

معاون هنری وزیر ارشاد گفت: انجمن های نقاشی علاوه بر برگزاری نمایشگاه هایی ارزنده، نبض بازار هنر را هم در دست بگیرند و بر روند اقتصادی فعالیت های مربوط به حوزه خودشان هم تاثیرگذار باشند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد آفرینش های هنری نیاوران، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در آیین افتتاحیه نمایشگاه نقاشی «دورنما از نمای نزدیک» که روز جمعه در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد، حضور پیدا کرد و درباره آثار به نمایش درآمده گفت: تابلوهای به نمایش گذاشته شده در مجموع از کیفیت خوبی برخوردار هستند و دیدن بخشی از این آثار را باید برای هنرمندان و هنردوستان فرصتی مغتنم دانست، چون کمتر پیش می آید که آثار برجسته استادان مطرح کشورمان با یک موضوع خاص و در یک نمایشگاه کنار هم قرار بگیرند.

وی افزود: این اتفاق می تواند روند نگاه هنرمندان برجسته هفت دهه کشورمان را در منظره نگاری به خوبی نشان دهد و برای اهالی فن دیدن آنها می تواند یک کارگاه پژوهشی محسوب شود.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: بسیار خرسندم از اینکه انجمن نقاشان وارد عرصه کارهای میدانی هم شده است. ما در چهار سال گذشته پیگیر این موضوع بوده ایم که انجمن هایمان تنها به بحث و گفت و گو و تحلیل مسائل نپردازند. هر چند این کارها خیلی مهم است اما اینکه در میدان کار هم حضور داشته باشند، خودشان آثار هنرمندان را بررسی و گزینش کنند و بر مسیر اقتصاد هنر تاثیر بگذارند، اتفاق بسیار خوبی است. با توجه به همین نگاه برگزاری این نمایشگاه را به فال نیک می گیرم و امیدوارم این مسیر ادامه پیدا کند.

به گزارش روابط عمومی این نمایشگاه، در این نمایشگاه از آثار هنرمندان پیشامدرن همچون علی محمد حیدریان، علی اصغر پتگر و علی اکبر صنعتی، سپس نمونه هایی از اولین نسل مدرنیست ها تا دوره ی اوج مدرنیسم از محسن وزیری مقدم، محمود جوادی پور و احمد اسفندیاری تا بهجت صدر، سهراب سپهری، منوچهر یکتایی، مارکو گریگوریان، ابوالقاسم سعیدی و کورش شیشه گران و ... در معرض دید عموم قرار گرفته است.

علاقه مندان برای بازدید از آثار نمایشگاه نقاشی «دورنما از نمای نزدیک» میتوانند تا 6 آبان در روزهای عادی از ساعت 10 الی 20 و در روزهای تعطیل از ساعت 14 الی 20 به گالری شماره 1 فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.

503

کد خبر: 843587

وب گردی

وب گردی