مهم ترین اقدام در آتش سوزی، پیش از رسیدن نیروهای آتش نشانی چیست؟

حفظ خونسردی و تلاش برای رسیدن به اکسیژن در هنگام گرفتار شدن در آتش سوزی، مهمترین اقدام افراد پیش از رسیدن نیروهای امدادی است.

به گزارش ایسکانیوز، عباس خدنگی زواره، مدیر آموزش منطقه 6 آتش نشانی تهران در برنامه «فرصت طلایی» شبکه رادیویی سلامت در خصوص چگونگی پیشگیری و مواجهه با حادثه گفت: بیشتر افرادی که در آتش سوزی جان خود را از دست می دهند بعلت دود ناشی از آتش، دچار خفگی می شوند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه اگر بیشتر از 3 دقیقه اکسیژن به مغز نرسد سلول های مغزی آسیب می بینند، برای پیشگیری از زیان های این موضوع باید از فرصت طلایی استفاده کرد و بهترین گزینه برای حفظ جان را انتخاب کرد.
مدیر آموزش منطقه شش آتش نشانی تهران با بیان اینکه اطفاء حریق در لحظات اولیه شروع آتش سوزی برای جلوگیری از صدمات جانی و اقتصادی اهمیت بسزایی دارد، افزود: یک اقدام سریع در امر اطفاء نه تنها می تواند از توسعه آتش جلوگیری بعمل آورد، بلکه با خفه کردن آتش در نطفه، خسارات ناشی از آن را به حداقل می رساند.
وی در ادامه تصریح کرد: برای این منظور در ابتدا با خاموش کننده های دستی آتش نشانی، آتش را باید مهار کرد و خود را نجات داد و اگر آتش در وضعیتی است که از این طریق مهار نمی شود با 125 شماره سازمان آتش نشانی تماس بگیرید.
خدنگی در پایان با اشاره به راههای پیش رو برای فرد گرفتار در حریق اظهارداشت: بدیهی ترین عکس العمل، فرار برای رهایی و نجات از آتش است؛ ولی در صورتی که گرفتار شده باشیم؛ اولین راه حل فرار به دورترین مسیر رسیدن آتش و دور کردن مواد قابل اشتعال از مسیر آتش و بستن در و جلوگیری از ورود آتش است و در صورت دسترسی به آب دستمال نم دار را در مسیر تنفس قرار دهیم تا نیروهای امدادی به محل حادثه برسند.

701

کد خبر: 843599

وب گردی

وب گردی