عوارض استفاده از تجهیزات الکتروتراپی در منزل

دبیر اجرایی پنجمین سمینار تازه های الکتروتراپی، گفت: عده ای با سوءاستفاده از عدم آگاهی مردم، استفاده از تجهیزات الکتروتراپی در مکان های غیر درمانی را مفید می دانند.

به گزارش ایسکانیوز، ابراهیم انتظاری دبیر اجرایی پنجمین سمینار تازه های الکتروتراپی، اظهارداشت: الکتروتراپی یعنی استفاده از عوامل الکتریکی مثل جریان الکتریسیته، امواج التراسوند، امواج الکترومگنتیک، امواج دیاترمی، لیزر و همچنین امواج مغناطیسی برای درمان و کمک به بهبود بیماری که کاربرد دیگر آن پیشگیری از آسیب های عضلانی - عصبی و اسکلتی است.

وی افزود: الکتروتراپی یکی از درمان های رشته فیزیوتراپی و مکمل آن تمرین درمانی است که علاوه بر دانش بالینی و شناخت بیماری ها، مستلزم شناخت دستگاه ها و کاربرد آنهاست.

انتظاری گفت: یکی از مشکلاتی که در جامعه امروز وجود دارد این است که متاسفانه از عدم آگاهی مردم سوء استفاده می شود و از تجهیزات الکتروتراپی در مکان های غیر درمانی مانند باشگاه ها و حتی در منازل استفاده می شود که نه تنها نتیجه درمانی ندارد بلکه عوارضی چون سوختگی، شوک و تشدید درد را برای بیمار به همراه دارد.

وی افزود: در حاشیه برگزاری پنجمین سمینار تازه های الکتروتراپی نمایشگاهی از جدیدترین تجهیزات و فناوری های نوین در فیزیوتراپی نیز ارائه خواهد شد.

انتظاری در ادامه به محورهای مورد بحث در این سمینار اشاره کرد و گفت: کاربردهای الکتروتراپی در صدمات عضلانی - اسکلتی و آسیب های ورزشی، الکتروتراپی و اختلالات حرکتی ناشی از آسیب سیستم عصبی محیطی و مرکزی، آشنایی با تجهیزات آزمایشگاهی ارزیابی تعادل استاتیک و دینامیک، آشنایی با سیستم های ارزیابی عملکرد سیستم عصبی - عضلانی - اسکلتی، معرفی قابلیت های روش های سونو گرافی در ارزیابی ساختار عضلات و عملکرد سیستم حرکتی، کاربردهای الکتروتراپی در بیماری های پوستی، زخم های دیابت و زخم بستر و درمان دردهای مزمن سیستم عضلانی - اسکلتی و نیز اختلالات ناشی از صدمات سیستم عصبی، الکتروتراپی و عوارض کانسر، از مهم ترین محورهای مورد بحث در این سمینار است.

وی، مهلت ارسال آخرین مقالات را تا ۳۰ مهر ۹۶ اعلام کرد و افزود: علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی congress.iran-pta.ir مراجعه کنند.

کاربرد روش‌های درمانی الکتروتراپی در پنجمین سمینار تازه‌های الکتروتراپی از ۲۵ تا ۲۶ آبان ۹۶ در هتل المپیک تهران مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

701

کد خبر: 843618

وب گردی

وب گردی