پلیس آمریکا از مردم این کشور درخواست کمک کرد

نیروهای امنیتی آمریکا که تا کنون نتوانسته اند در مورد انگیزه عامل تروریستی حمله اخیر لاس وگاس اطلاعاتی به دست آورند، حالا دست به دامن شهروندان آمریکایی شدند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، اداره پلیس آمریکا و سازمان اف بی آی که تاکنون موفق به یافتن انگیزه عامل تیراندازی لاس وگاس که به کشته شدن 58 نفر و زخمی شدن بیش از 500 تن منجر شد نشده اند، روز گذشته (جمعه) از عموم مردم درخواست کردند که هر کس اطلاعاتی درباره این شخص دارد که می تواند به یافتن انگیزه وی کمک کند، در اختیار آن ها قرار دهد.

پلیس شهرستان کلارک در ایالت نوادا اعلام کرد بازرسان همچنان نتوانسته اند انگیزه این قاتل ثروتمند را از انجام حمله مرگبار لاس وگاس بیابند.

استفان پادوک 64 ساله بامداد دوشنبه از طبقه سی و دوم یک هتل به جمعیتی از مردم که در یک جشنواره موسیقی شرکت کرده بودند ، تیراندازی کرد. این تیراندازی 58 کشته و بیش از 500 مجروح بر جای گذاشت. عامل این تیراندازی خونبار در تاریخ آمریکا پیش از رسیدن نیروهای پلیس خودکشی کرد. گزارش‌ها حاکی از آن است که وی به مدت 72 ساعت به سمت مردم تیراندازی می کرده است و توانسته 23 قبضه اسلحه را با خود به داخل هتل محل اختفایش ببرد.

پلیس در تازه ترین گزارش ها اعلام کرده است که 2 گلوله استفان پادوک به یک مخزن بزرگ سوخت در نزدیکی محل برگزاری کنسرت شلیک شده است که نشان می دهد عامل تیراندازی قصد داشته است فاجعه بزرگ تری را به بار آورد.

بر اساس گزارش‌ها، عامل تیراندازی یک زندگی عادی و آرام داشته و هیچ گونه پرونده جنایی نداشته است حتی دانستن این موضوع که او 10 چمدان پر از اسلحه و مهمات را با خود به داخل هتل برده است، برای آنهایی که او را می شناسند، تعجب برانگیز بوده است.

بنابر اعلام پلیس، استفان پادوک پیش از خودکشی هیچ یادداشت و یا نوشته ای از خود باقی نگذاشته است و حتی در رسانه های اجتماعی هم هیچ اشاره ای به انگیزه خود نکرده است. برادر وی اعلام کرده است: استفان میلیون‌ها دلار از طریق معاملات املاک و مستغلات بدست آورده است. وی همچنین 2 هواپیما و تعدادی ملک در سراسر آمریکا داشته است.

با وجود این که گروه تروریستی داعش با بیان ادعاهایی مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است، اف بی آی اعلام کرد هیچ مدرکی مبنی بر ارتباط عامل تیراندازی با داعش یافت نشده است.

کد خبر: 843685

وب گردی

وب گردی