افزایش 38 درصدی کشف کالای قاچاق در سمنان

فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: کشف کالای قاچاق در استان سمنان ۳۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش ایسکانیوز، سردار روح الامین قاسمی صبح شنبه در حاشیه مراسم گرامیداشت دومین روز از هفته ناجا در ستاد فرماندهی انتظامی استان سمنان، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد ناجا در یک‌سال اخیر، بیان کرد: ۱۹۰ هزار عملیات ماحصل ۲۹۰هزار تماس مردمی با سامانه ۱۱۰ فوریت‌های پلیسی طی یک‌سال گذشته در سطح استان بوده که خوشبختانه رضایت نسبی مردم را در پی داشته است.

وی افزود: تعداد تماس‌های منجر به عملیات از سوی سامانه ۱۱۰ استان سمنان، نسبت به مدت مشابه سال گذشته یعنی پائیز ۹۴ تا ۹۵، ۱۵درصد افزایش یافته و همچنین تعداد مجموع تماس‌های دریافتی اعم از عملیاتی و غیر عملیاتی، ۱۱درصد نسبت به سال قبل شاهد رشد بوده است.

فرمانده انتظامی استان سمنان، درباره برخورد با جرایم خشن توسط ناجا در یک‌سال اخیر، گفت: پرونده های جرایم خشن در سطح استان طی یک‌سال گذشته ۳۰ درصد کاهش یافته که نشان از عزم جدی پلیس در مقابله با این جرایم مانند نزاع، درگیری مسلحانه و ... دارد.

قاسمی همچنین از عزم جدی ناجا در برخورد با جرایم سایبری نیز خبر داد و بیان داشت: خوشبختانه در یک‌سال اخیر ۱۰۰درصد پرونده های تشکیل شده در پلیس فتای استان سمنان از هر هشت شهرستان، مختومه شده است.

وی افزود: یکی دیگر از رویکردهای پلیس، ترویج فرهنگ سازشگری و کاهش بار پرونده های ورودی به دستگاه قضا بود که در این رابطه طی یک‌سال گذشته۶۵ درصد پرونده ها در مراکز مشاوره نیروی انتظامی منجر به رضایت شاکی و از چرخه قضایی خارج شده است.

فرمانده انتظامی استان سمنان همچنین درباره مقابله با سرقت نیز، توضیح داد: کشفیات سرقت در سطح استان طی بازه زمانی پائیز ۹۵ تا ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از پنج درصد رشد داشته است.

قاسمی درباره اهتمام ناجا در قاچاق به خصوص در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی مزین است، تاکید داشت: کشف کالای قاچاق در استان سمنان ۳۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت.

901

کد خبر: 843687

وب گردی

وب گردی