مدیرعامل پست: چاره ای جز تست و کنترل تمامی کالاها نداریم/ 50 دستگاه ویژه به زودی در گلوگاه های کنترل کالا تعبیه می شود

معاون وزیر ارتباطات گفت: چاره ای جز تست و کنترل تمامی کالاها را نداریم ؛ بنابراین در حال تهیه تجهیزات لازم جهت جایگزین کردن روش های سنتی هستیم.

حسین مهری مدیر عامل شرکت ملی پست و معاون وزیر ارتباطات در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز درخصوص تدابیر اتخاذ شده در راستای رعایت بهداشت جهت ارسال کالاها گفت: طبق قانون کالای مورد نظر در زمان جابجایی باید به رویت مسئولان مربوطه برسد و با توجه به اینکه برخی از کالاها مانند مواد مخدر با مهارت کامل جاسازی می شوند، بنابراین تمام اقدامات لازم برای کنترل بیشتر باید انجام شود.

او در ادامه بیان کرد: چاره ای جز تست و کنترل تمامی کالاها نداریم، بنابراین در حال تهیه تجهیزات لازم جهت جایگزین کردن روش های سنتی هستیم.

مهری اظهار داشت: در این خصوص توافقات لازم با سازمان علوم فضایی انجام شده تا 50 دستگاه تشخیص موادهای مختلف تهیه شود تا کالاهایی که جابجا می شوند ضمن حفظ و رعایت بهداشت، کنترل های لازم انجام شود.

مدیر عامل شرکت ملی پست خاطرنشان کرد: طبق قانون اتحادیه جهانی پست، شرکت ملی پست به جهت جلوگیری از ارسال ممنوعات پستی، مواد محترقه و مواد مخدر چاره ای جز کنترل کالاهای پستی ندارد.

او افزود: کنترل های لازم باید با حضور صاحب مرسوله انجام شود و زمانی که کالا بسته بندی می شود، شرکت پست دیگر حقی برای باز کردن مجدد بسته یا مرسوله ندارد.

مهری گفت: در خصوص باز شدن بسته بندی ها در زمان کنترل اعتراضات بسیاری صورت گرفته که امیدواریم از طریق تهیه دستگاه مورد نظر مشکلات بسیاری از افراد در این خصوص برطرف شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: دستگاه مورد نظر از طریق پژوهشگاه فضایی طراحی شده و براساس توافقات صورت گرفته به زودی 50 دستگاه در گلوگاه های کنترل کالاها تعبیه می شود و کالاها به صورت بهداشتی کنترل خواهند شد.

401

کد خبر: 843749

وب گردی

وب گردی