هدف ما دستیابی به جایگاه برتر منطقه در زمینه تسخیر فضا است

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران با بیان اینکه شعار هفته جهانی فضا ۲۰۱۷ "اکتشاف دنیاهای جدید در فضا" است، گفت: هدف ما دستیابی به جایگاه برتر منطقه در زمینه تسخیر فضا است.

به گزارش ایسکانیوز، حسن حدادپور امروز در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشگاه فضایی ایران اظهار کرد: در تاریخ ششم دسامبر ۱۹۹۹ برابر با ۱۵ آذر ۱۳۷۸ سازمان ملل متحد روزهای چهار تا ۱۰ اکتبر را هفته جهانی فضا اعلام کرد و از آن به بعد هر سال در این هفته مراسم هفته جهانی فضا در کشورهای مختلف برگزار می‌شود.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران با اشاره به اهداف برگزاری هفته جهانی فضا، افزود: ایجاد فرصت مناسب برای آموزش و اطلاع‌رسانی در زمینه فضا، آموزش مردم سراسر دنیا در زمینه مزایای استفاده از فضا، آموزش در زمینه استفاده از فضا برای توسعه اقتصادی پایدار، جلب حمایت مردمی از برنامه‌های فضایی و علاقه‌مند کردن جوانان به علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات و ترویج همکاری‌های بین‌المللی در زمینه آموزش و اطلاع‌رسانی در حوزه فضا از جمله اهداف برگزاری هفته جهانی فضا است.

وی ادامه داد: انجمن هفته جهانی فضا که از سوی سازمان ملل مسئولیت برگزاری این مراسم را بر عهده دارد، هر سال شعاری را برای این هفته انتخاب می‌کند که شعار انتخاب شده محور برنامه‌ها و آموزش‌های ترویجی در مراسم هفته فضا است.

حدادپور گفت: شعار انتخابی هفته جهانی فضا ۲۰۱۷ "اکتشاف دنیاهای جدید در فضا" است که هدف از انتخاب این شعار علاقه‌مندی انسان به کاوش و ماجراجویی در فضا، طرح موضوع کاوش در فضا در مراکز علمی، دانشگاه‌ها، مدارس، باشگاه‌های نجوم، آسمان‌نماها، شرکت‌ها و موزه‌ها، بحث و بررسی درباره محل بعدی اکتشافات بشر در ماه، مریخ یا فراتر از آن است.

وی با بیان اینکه فناوری فضایی در زندگی روزمره انسان نقش بسزایی داشته است، اظهار کرد: با توجه به مواهب الهی موجود در فضا و نقش آن در زندگی بشر کشورهای دنیا برای دستیابی به آن و بهره‌مندی از این فرصت سرمایه‌گذاری‌های کلانی کرده و برنامه‌های متعددی را به اجرا درآورده‌اند که از جمله آنها حوزه طراحی و ساخت انواع ماهواره‌ها است.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران توسعه فناوری‌ها و سامانه‌های بومی- فضایی مورد نیاز در جهت استفاده صلح‌آمیز از فضا در راستای بهبود زندگی نوع بشر و با توجه به نیازها و اولویتهای جمهوری اسلامی ایران در جهت توسعه پرشتاب و پایدار اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، علمی و فناوری را بیانیه ماموریت پژوهشگاه فضایی ایران عنوان کرد.

وی همچنین با اشاره به چشم‌انداز این پژوهشگاه گفت: دستیابی به جایگاه برتر منطقه در زمینه تسخیر فضا و فناوری‌های مربوط به آن با کسب دانش فنی طراحی، ساخت، پرتاب و بهره‌برداری از ماهواره زمین آهنگ و توسعه سامانه‌ها و فناوری‌های سنجش از دور، چشم‌انداز پژوهشگاه فضایی ایران است.

به گزارش ایسنا، دکتر سورنا ستاری معاون علمی‌وفناوری رئیس‌جمهور نیز با حضور در این نمایشگاه از دستاوردهای پژوهشگاه فضایی ایران بازدید کرد.

کد خبر: 843831

وب گردی

وب گردی