آخرین اشعار لئونارد کوهن سال آینده روانه بازار می‌شود

آخرین مجموعه شعر لئونارد کوهن،خواننده و ترانه‌سرای شهیر کانادایی که سال گذشته در 82 سالگی درگذشت، سال آینده منتشر می­‌شود.

به گزارش ایسکانیوز از گاردین، لئونارد کوهن مدتی پیش از مرگش در نوامبر سال گذشته، با انتشارات کانونگات برای چاپ مجموعه شعری با عنوان «زبانه آتش» به توافق رسیده بود.

انتشارات کانونگات، آخرین مجموعه شعر این ترانه‌سرای کانادایی را این گونه توصیف کرده است: «زبانه آتش، روایتی قدرتمند از روزهای پایانی زندگی کوهن است.»

رابرت کوری، مدیر برنامه‌های کوهن گفته که تمام هم‌و غم‌­ این اسطوره موسیقی در اواخر عمر، تکمیل کردن مجموعه اشعار و دست­‌نوشته‌های منتشر نشده‌اش بوده است.

کوهن، اکتبر 2016 در مصاحبه­‌ای با روزنامه نیویورکر گفته بود که علاقه‌دارد کارهایی که شروع کرده را هرچه زودتر به اتمام برساند.

مدیر برنامه‌های کوهن در ادامه گفته است، انتشار مجموعه «زبانه آتش» با عنوان فرعی «چگونه فرهنگ ما، تهدیدی برای آن است»، نگرانی عمده کوهن در روزهای پایانی زندگی­اش را منعکس می‌کند؛کتابی که تنها چند روز قبل از مرگ وی به پایان رسید و نشان از آتش شعله­‌ور درون او دارد.

انتشارات کانونگات اعلام کرده که مجموعه «زبانه آتش» همچنین گزید‌‌ه‌­هایی از یاددداشت‌های کوهن که در سراسر زندگی‌­اش به نگارش در آورده را نیز شامل می­‌شود. مجموعه کامل ترانه­‌های سه آلبوم اخیر او، به همراه قطعات منثور و تصویرگری­‌های کوهن، دیگر فصل‌های این کتاب را تشکیل خواهند داد.

لئونارد کوهن (1934 -2016)،که بیشتر به عنوان خواننده و ترانه‌سرای شناخته می‌شود، دستی در شعر و رمان‌نویس نیز داشت. این هنرمند کانادایی بخش مهمی از زندگی خود را به سرودن شعر اختصاص داده بود. مجموعه شعر «بگذار با اسطوره‌ها رقابت کنیم»، نخستین کتاب شعر او بود که در سال 1956 منتشر شد. کوهن نویسنده 13 کتاب است که از میان آن­‌ها می‌توان به :«جعبه ادویه زمین»، مجموعه شعر «گل‌هایی برای هیتلر»، رمان «گمشدگان زیبا»، و مجموعه شعر« پارازیت‌هایی از بهشت» اشاره کرد.

منبع: ایبنا

502

کد خبر: 843842

وب گردی

وب گردی