چرا بازیگر نقش شهید همدانی او را ندید؟/محمدی:سردار همواره دغدغه فرهنگی داشت

بازیگر نقش سردار همدانی در فیلم «ایستاده در غبار» با اشاره به اینکه این شهید بزرگوار به گفته هم‌رزمانش همواره دغدغه فرهنگی داشته است، گفت: زمان ساختن «ایستاده در غبار» قرار بود با وی در محل فیلمبرداری گفت و گو کنم که خبر شهادتش شوکه ام کرد.

عماد محمدی بازیگر نقش شهید همدانی در فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» درباره حضور خود در این نقش به خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، گفت: محمدحسین مهدویان کارگردان فیلم به من پیشنهاد داد تا در نقش شهیدهمدانی ایفای نقش کنم حضور در این فیلم به عنوان بازیگر سخت نبود زیرا فیلم به شکل مستند داستانی ساخته شده است و بازیگران دیالوگ نمی گویند اما این شخصیت برای من بسیار عجیب بود و به فیلم ها و سخنرانی هایی که از سردار همدانی موجود بود رجوع کردم تا بیشتر با شخصیت وی آشنا شوم.

وی افزود: با تماشای فیلم های آرشیوی توانستم از نظر فیزیکی به ویژگی های ظاهری این شهید نزدیک شوم.

محمدی ادامه داد: قرار بود شهیدحسین همدانی در محل تصویربرداری فیلم حاضر شود تا با وی گفت و گو کنم و با شخصیت وی بیشتر آشنا شوم اما پس از مدتی خبر شهادت سردار همدانی را شنیدیم و این امکان فراهم نشد تا با وی به صورت حضوری صحبت کنم.

بازیگر نقش سردار همدانی درباره ویژگی های فرهنگی این شهید، گفت: با افراد و هم‌رزمانی که با وی در ارتباط بودند صحبت کردم و متوجه شدم که شهید همدانی بسیار شخصیت مهربان و آرامی داشته و همواره دغدغه مسائل فرهنگی را داشته است.

این بازیگر سینما با اشاره به اهمیت ساختن فیلم از زندگی شهدایی چون سردار همدانی، اظهار کرد: ساختن فیلم از زندگی این افراد باید یک ویژگی مهم داشته باشد و آن هم این است که نباید درباره زندگینامه این شهدا بزرگنمایی رخ دهد.

وی افزود: نکته مهم در فیلم «ایستاده در غبار» این است که به شخصیت شهید احمد متوسلیان به نوعی پرداخته شد که با دیگر آثار سینمایی که درباره شهدا ساخته شده، متفاوت بود.

بازیگر فیلم «ایستاده در غبار» ادامه داد: در سایر فیلم هایی که با محوریت شهدا ساخته می شود بزرگنمایی بیش از اندازه در نشان دادن زندگی آنها رخ می دهد که باعث می شود آثار ساخته شده از زندگی شهدا باورپذیر نباشد و دلیل موفقیت «ایستاده در غبار» باورپذیر بودن قهرمانان دفاع مقدس است.

وی افزود: شهدا هم مانند سایر مردم عادی در زندگی شخصی خود می توانند اشتباهاتی داشته باشند و نشان دادن زندگی واقعی این افراد است که باعث می شود تا مردم با آنها ارتباط بهتری برقرار کرده و فیلم موثر عمل کند. ضمن اینکه ساختن آثار سینمایی با محوریت شهدایی چون سردار همدانی در شناخت بیشتر این شخصیت ها مهم بوده و بازخوردهای خوبی در جامعه خواهد داشت.

محمدی با اشاره به اینکه در زمان شنیدن خبر شهادت سردار همدانی بسیار شوکه شدم، خاطرنشان کرد: در ابتدا این خبر را باور نمی‌کردم زیرا وی هشت سال در زمان دفاع مقدس با رشادت جنگید و به یک باره در سوریه شهید شد و این موضوع باور کردنی نبود ضمن اینکه کار من پس از شنیدن خبر شهادت سردار همدانی سخت تر شد زیرا از آن به بعد تمرکز روی این شخصیت در فیلم بیشتر شد.

501

کد خبر: 843869

وب گردی

وب گردی