بسیاری از شهدا تربیت شده شهید همدانی بودند/تشکیل هیات رزمندگان همدان توسط شهید همدانی

جانشین فرماندهی سپاه‌ انصارالحسین(ع) استان همدان گفت:خیلی از افراد در سطح استان از جمله شهید چیذر، شهید شکری پور، شهید حاج ستار ابراهیمی، شهید مجیدی و خیلی از شهدای دیگر پرورش یافته و تربیت شده شهید همدانی بودند.

سردار مهدی فرجی جانشین فرمانده سپاه‌انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان این که شهید سردار همدانی در دفاع مقدس موسس لشگر 32 بودند، در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: سردار همدانی در اکثر عملیات های استان فرمانده بودند که کارهای بزرگی در زمان جنگ انجام دادند.

وی با اشاره به این موضوع که پس از جنگ سردار همدانی اقدامات بسیار زیادی انجام دادند، ادامه داد: تشکیل سازمان بنیاد حفظ آثار و دفاع مقدس در استان همدان از ایده های ایشان بود، زیرا بنیاد حفظ آثار و دفاع مقدس اکثرا مختص استان های مرزی در غرب و جنوب کشور بوده است اما ایشان با پیگیریهایی که کردند بنیاد حفظ آثار و دفاع مقدس استان همدان را یاری کردند.

تشکیل هیات رزمندگان همدان توسط شهید همدانی

سردار فرجی ادامه داد: از دیگر کارهایی که این شهید والامقام برای استان انجام دادند می توان به تشکیل هیات رزمندگان، مجمع پیشکسوتان جبهه و شهادت، کانون بسیج که در حال حاضر واقع در خیابان شریعتی است ،اشاره کرد.

جانشین فرماندهی سپاه‌انصارالحسین(ع) استان همدان افزود: شهید همدانی بحث کانون بسیج جوانان را در همدان به عنوان اولین استان مطرح و راه اندازی کرد که در ادامه استان های دیگر در سراسر کشور کانون ها را راه اندازی کردند.

تشویق به جمع آوری آثار دفاع مقدس همدان

وی ادامه داد: از فعالیت های مهم دیگر این شهید والامقام تشویق خیلی از دوستان به جمع آوری آثار دفاع مقدس بوده است که اگر دقت کنید کتاب های زیادی درخصوص دفاع مقدس در استان همدان نوشته و چاپ شده که اینها هم با کمک شهید همدانی و تشویق نویسندگانی مانند آقای حسام و خیلی از افراد دیگر از سوی این شهید والامقام انجام شده است.

سردار فرجی با اشاره به صحبت های سردار باقری مبنی بر آن که "اگر آقای همدانی در سوریه نبود سوریه سقوط می کرد" افزود: حضور ایشان در جبهه مقاومت ازاقدامات مهم دیگرشان است به آن معنا که هر شخصی که در سوریه است به دلیل حضور شهید همدانی در آنجا بوده است و این موضوع برای مردم ایران و همدان جای افتخار دارد و باید به خود برای داشتن چنین فردی ببالند.

بسیاری از شهدا تربیت شده شهید همدانی بودند

جانشین فرماندهی سپاه‌انصارالحسین(ع) استان همدان تصریح کرد: خیلی از افراد در سطح استان از جمله شهید چیذر، شهید شکری پور، شهید حاج ستار ابراهیمی، شهید مجیدی و خیلی از شهدای دیگر پرورش یافته و تربیت شده شهید همدانی بودند.

وی در پایان گفت: کل خدمت من در کنار شهید همدانی بوده است که همه آن روزها خاطره ای برای من است.

به گزارش ایسکانیوز، سردار حاج حسین همدانی در سال ۱۳۳۳ دیده به جهان گشود. وی در همان ابتدای جوانی در صف مبارزان انقلابی درآمد و با حضور در محضر آیت‌الله شهید مدنی در همدان به مبارزه به رژیم شاهنشاهی پرداخت.

سردار حسین همدانی آخرین مأموریتش، دفاع از حریم مطهر حضرت زینب (س) و کمک به مردم سوریه برای رهایی از دست گروهک صهیونیستی تکفیری داعش بود که در همین راه شهد شهادت را نوشید و در سن ۶۱ سالگی پس از سال‌ها مجاهدت و نبرد در جبهه اسلام، ندای حق را لبیک گفت و در تاریخ ۱۶ مهرماه ۱۳۹۴ به فیض شهادت نائل گردید.
پیکر شهید سردار حسین همدانی در تاریخ ۱۹ مهرماه در تهران تشییع و برای خاک‌سپاری به زادگاهش همدان انتقال یافت تا هم‌رزمان این شهید در گلزار شهدای همدان آخرین وداع را با وی انجام دهند.

901/900

کد خبر: 843922

وب گردی

وب گردی