نقش محوری شهید همدانی در دفاع از حرم حضرت زینب (س)

نماینده مردم تویسرکان گفت: شهید همدانی در مقابل داعش و گروهک های تکفیری و همچنین دفاع از حرم حضرت زینب (س) در سوریه نقش محوری داشتند.

محمد مهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که سردار سرلشکر شهید حاج حسین همدانی از چهره های برجسته انقلاب اسلامی ایران است، در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز اظهار داشت: سردار همدانی نقش بسیار ارزنده ای در هشت سال دفاع مقدس تا روز شهادتشان داشتند.

وی ادامه داد: شهید همدانی انسان بسیار مخلص و فداکاری بودند که تمام وقت خود را صرف دفاع از انقلاب اسلامی طی هشت سال دفاع مقدس در جبهه ها داشتند.

نماینده مردم تویسرکان ادامه داد: از فعالیت های ایشان می توان از بسیج جوانان استان برای رفتن به جبهه و ایجاد امکانات و شرایطی که این جوانان بتوانند در جبهه حضور داشته باشند نام برد و همچنین می توان از تشکیل یگان های نظامی در بسیج و سپاه استان یاد کرد تا جوانان استان در آن یگان های بسیج و سپاه ساماندهی شوند و وظیفه دفاع از انقلاب را در جبهه های جنگ را در هشت سال انجام دهند؛ ایشان نقش بسیار ارزنده و ارزشمندی داشتند.

مفتح افزود: در امور اجتماعی ایشان در همدان و همچنین تهران نقش محوری داشتند که با ایجاد تشکل هایی به خدمات اجتماعی می پرداختند.

نقش محوری شهید همدانی در دفاع از حرم حضرت زینب (س)

نماینده مردم تویسرکان تصریح کرد: شهید همدانی در مقابل داعش و گروهک های تکفیری و همچنین دفاع از حرم حضرت زینب (س) در سوریه نقش محوری داشتند.

وی ادامه داد: شهید همدانی با بهره گیری از تجربیات وسیعی که در هشت سال دفاع مقدس داشتند بسیج مردمی را در سوریه ایجاد کردند و در دفاع از حریم ائمه و شکست دشمنان در سوریه بسیار نقش ارزشمندی داشتند که در نهایت مزد زحمات و تلاش هایشان در سوریه را با شهادت از خداوند متعال گرفتند.

مفتح در پایان گفت: مردم قدردان ما به شکل شایسته ای در تشییع پیکر پاک ایشان در همدان اقدام کردند و یک تشییع بسیار باشکوهی انجام شد که در آن مراسم مردم همدان علاقه مندی خود را به این شخصیت فداکار، مخلص و دلسوز با یک تشییع باشکوه از پیکر پایک ایشان نشان دادند.

به گزارش ایسکانیوز، سردار حاج حسین همدانی در سال ۱۳۳۳ دیده به جهان گشود. وی در همان ابتدای جوانی در صف مبارزان انقلابی درآمد و با حضور در محضر آیت‌الله شهید مدنی در همدان به مبارزه به رژیم شاهنشاهی پرداخت.

سردار همدانی یکی از بنیانگذاران سپاه منطقه غرب خصوصاً استان همدان و کردستان بوده و از فرماندهان جنگ تحمیلی و از یادگاران دوران دفاع مقدس به حساب می آید.
سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی یکی از فرماندهان نخبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که تجربه فرماندهی جنگ های ناهمتراز (اوایل جنگ تحمیلی در مبارزه با ضدانقلاب در کردستان) و تجربه جنگ تحمیلی در استان های غربی (کردستان، همدان و کرمانشاه)، فرماندهی سپاه محمد رسول الله(ص)، مشاور فرمانده کل سپاه و جانشینی قرارگاه امام حسین(ع) را در کارنامه داشت.

سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مستشاران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر روز پنجشنبه 16 مهر سال 94 در حین انجام ماموریت های مستشاری در حومه شهر حلب به دست تروریست های داعشی به شهادت رسید.

901/900

کد خبر: 843923

وب گردی

وب گردی