فستیوال نوآوری‌های صنعت رنگ و رزین برگزار شد

نهمین فستیوال بازار دارایی فکری به همت مرکز فن‌بازار ملی ایران واقع در پارک فناوری پردیس معاونت علمی و با حمایت این معاونت در زمینه «نوآوری‌های صنعت رنگ و رزین»همزمان با نمایشگاه بین‌المللی رنگ، در این محل برگزار شد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فستیوال بازار دارایی فکری نوآوری‌های صنعت رنگ و رزین که با حمایت معاونت علمی و همکاری مؤسسه پژوهشی علوم و فناوری رنگ و پوشش برگزار شده است قصد دارد بستر تزریق و تبادل فناوری و نوآوری را به صنعت رنگ و رزین کشور فراهم کند.

این فستیوال به همت مرکز فن بازار ملی ایران، به‌منظور تجاری‌سازی نوآوری‌های صنعت رنگ و رزین از طریق معامله و جذب سرمایه‌گذار در بازار دارایی فکری مبادرت می‌ورزد.

در این فستیوال‌ها که سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان یک صنعت تخصصی حضور می‌یابند اختراعاتی از سوی محققان ارائه و معرفی می‌شوند تا زمینه تعامل فراهم شود و در صورت حصول توافق و انجام معامله از طریق بازار دارایی فکری، حمایت‌های مادی و معنوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در قالب ارائه تسهیلات وجود خواهد داشت.

اکبر قنبرپور، رییس مرکز فن‌بازار ملی ایران در این برنامه اعلام کرد: این نهمین فستیوال مرکز فن بازار ملی ایران است که این مرکز به‌عنوان بستر تبادلات فناوری و نوآوری کشور درصدد است با برگزاری رویدادهای عرضه نوآوری در حوزه‌های تخصصی مختلف زمینه را برای تجاری‌سازی دستاوردهای فناوران و نوآوران کشور با رویکرد جذب سرمایه و یا فروش دانش فنی تسهیل کند.

وی در خصوص طرح‌ها و نوآوری‌های قابل‌ارائه در این رویداد گفت:بیش از 70 طرح و نوآوری برای عرضه در این فستیوال اعلام آمادگی کردند که پس از ارزیابی‌های کارشناسان و غربالگری‌های تخصصی، همچون روال فستیوال‌های گذشته ۸ نوآوری منتخب امروز برای مخاطبان به‌صورت حضوری ارائه خواهند شد و اطلاعات سایر نوآوری‌ها تحت قالب کتابچه‌ای در اختیار سرمایه‌گذاران و صنعتگران قرار گرفته است.

قنبرپور از نتایج مثبت حاصل شده از 8فستیوال پیشین در زمینه‌های صنعت لوازم‌خانگی، تجهیزات پزشکی، خدمات شهری، مواد غذایی، پلاستیک و پلیمر و سنگ اشاره کرد و گفت: انعقاد 18 قرارداد سرمایه‌گذاری روی اختراعات به ارزش بیش از 150 میلیارد ریال از نتایج برگزاری این رویدادها بوده و چندین قرارداد سرمایه‌گذاری دیگر نیز در حال انعقاد است.

طرح‌های ارائه‌شده در فستیوال نوآوری‌های صنعت رنگ و رزین تولید مواد پوششی حفاظتی و رنگی جهت ضد آب‌کردن، پر نمودن منافذ و یکدست نمودن سطوح سیمانی، گچی و سفالی، سنتز و تولید نانورنگدانه صدفی و زیست سازگار با تلالو طلایی، قرمز و نارنجی، تهیه رنگ‌دانه هیدروکسید لایه‌ای مضاعف روی_آلومینیوم کربناتی به روش هم رسوبی است.

همچنین استخراج مواد رنگ‌زای موجود در گیاه روناس به‌منظور رنگرزی خامه قالی در مقیاس نیمه‌صنعتی، پرایمر جهت پوشش بر پایه انامل اصلاح شده و انواع سرجوش، لاتکس با قدرت پشت پوشی به عنوان آلترناتیو دی اکسید تیتانیوم، تهیه شفاف پوشه خودرویی مقاوم به خراش و نیز تهیه رزین امولسیونی عامل دار با درصد جامد بالا جهت ساخت پوشش ترافیکی آب پایه شبکه ای شونده با مقاومت سایشی بالا دیگر طرح‌های ارائه‌شده در این فستیوال بود.

فستیوال نوآوری‌های صنعت رنگ و رزین به‌عنوان بستری برای سرمایه‌گذاری و تجاری‌سازی، به همت فن بازار ملی ایران واقع در پارک فناوری پردیس معاونت علمی و به حمایت این معاونت در نمایشگاه بین‌المللی برگزار شد.

کد خبر: 843948

وب گردی

وب گردی