بازگشت بینایی یکی از آسیب دیدگان حادثه اسیدپاشی اصفهان

سلامت بینایی سهیلا جورکش، یکی از آسیب دیدگان حادثه اسیدپاشی اصفهان در حال بهبودی است.

به گزارش ایسکانیوز، سهیلا اواخر سال ۹۵ برای جراحی چشم چپ خود به بوستون آمریکا سفر کرد. طبق اظهارات او و خانواده‌اش در این مدت با وجود درخواست‌های مکرر برای کمک مالی، مبلغی که برای این کار به آنها اختصاص داده شده برای هزینه‌های درمان کافی نیست. جورکش در گفت‌وگوی قبلی خود با ایسنا که در تیرماه ۹۶ انجام شد، گفته بود که بعد از شش ماه که از سفر آنها به آمریکا می‌گذرد، هنوز هزینه‌ای برای انجام کارهای درمانی پرداخت نشده؛ هزینه‌هایی که دستور پرداخت آن از سوی رئیس جمهور و وزیر بهداشت صادر شده است. او دو عمل جراحی را در آمریکا پشت سرگذاشته که نتایج مثبتی را به دنبال داشته‌ است.

سهیلا جورکش درباره آخرین وضعیت درمان چشم چپ خود می‌گوید: هشت ماه است که در بوستون امریکا اقامت داریم و در این مدت با جراحی که برای اولین بار مجوز آن از طرف اف. دی. ای آمریکا صادر شد، توانستم قسمتی از بینایی چشم چپم را به دست آورم. بعد از عمل جراحی اول، چشمم خونریزی کرد و مجبور شدم عمل دیگری انجام دهم. پزشکان از این که می‌توانند این جراحی را روی بیماران دیگر نیز انجام دهند بسیار خوشحال هستند، اما با توجه به اینکه این جراحی برای اولین بار است که انجام می‌شود نتیجه آن قابل پیش بینی نیست و چشمی که جراحی شده نیاز به مراقبت‌های زیادی دارد.

او ادامه می‌دهد: هنوز در حال گذراندن دوره درمان هستم و پزشک زمان بازگشتم به ایران را مشخص نکرده است. دید من فعلا باید تثبیت شود و از عینک استفاده کنم. البته تا امروز به جز جراحی روی چشم چپ، هیچ اقدامی برای جراحی زیبایی انجام نشده است. من اولین نفری بودم که این جراحی را انجام دادم و در عین حال باید معاینات به صورت مداوم انجام شود.

جورکش با ابراز امیدواری درباره بازسازی چشم و شبکیه، ادامه داد: چشم من در حال حاضر نیاز به مراقبت زیاد و داروهای ساختنی دارد. در طول این سه سال با تمام رنجی که کشیدم توانستم با استقامت بجنگم و بینایی چشمم را به دست آورم. در این مدت نیز هزینه کمی به ما پرداخت کردند که پاسخگوی نیازهای ما نیست؛ من بینایی‌ام را به سختی به دست آورده‌ام، کمک کنید این بینایی را نگهدارم. با توجه به ادامه روند درمان، همچنان نیاز به همراهی مسئولان و درخواست رسیدگی به مشکلاتم را دارم. امید دارم که بینایی‌ام رو به بهبودی رود، چون دیگر طاقت نابینایی ندارم.

وی با تشکر از مقاماتی که در این مدت او را همراهی کردند، تصریح کرد: در ملاقاتی که با رئیس جمهور داشتم گفتم آرزو می‌کنم دیگر چنین اتفاقاتی تکرار نشود و به جای بی‌عدالتی، خشم و خشونت، عشق، مهربانی، عدالت، برابری و صلح دنیا را فراگیرد و مسئولان نیز مشکلات من را پشت گوش نیندازند. در این مدت علاوه بر دیدار رئیس جمهور، شنیدن خبر عروسی خانم مرضیه ابراهیمی نیز برای من بسیار خوشحال کننده بود.

جورکش ادامه داد: با وجود انسان‌هایی که من را نا امید می‌کردند، به لطف خدا و پدر و مادرم و دعای مردم، بینایی چشمم را به دست آورم. امیدواریم مبلغی در نظر گرفته شود تا مشکل ما حل شود و من رنج کمتری برای تامین هزینه‌های درمان بکشم.

وی در پایان صحبت‌هایش ضمن ابراز تشکر از رییس جمهور، خانم مولاوردی، وزرای بهداشت و امور خارجه جهت همراهی‌هایشان در این مدت گفت: من دوباره موفق شدم اسید و اسید پاش را شکست دهم؛ سه سال از اتفاق زنجیره‌ای اسیدپاشی اصفهان که در آن به صورت ناجوانمردانه در حال رانندگی به صورتم اسیدپاشیده شد، می‌گذرد، اما هنوز هیچ کسی را دستگیر نکرده‌اند. من هنوز جواب سوالم را نگرفته‌ام که به چه جرمی باید تا این اندازه درد بکشم و با چنگ و دندان بیناییم را به دست آورم؟

منبع: ایسنا

901

کد خبر: 844013

وب گردی

وب گردی