لزوم حمایت دادستان های کشور از فعالیت های موسسات حفاظتی و مراقبتی

رییس پلیس پیشگیری ناجا گفت: برای ارتقای سطح کمی و کیفی برنامه ها و عملکرد مراکز حفاظتی و مراقبتی به توجه ویژه دادستان احتیاج داریم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، سردار محمد شرفی در ششمین گردهمیایی موسسات حفاظتی و مراقبتی و در سومین روز از هفته ناجا گفت: افتخارمان این است که تحت تعلیم دادستان های کشور وظایف پلیس پیشگیری را انجام می دهیم. با توجه به اینکه امنیت یک موضوع نسبی و جامع است و تمامی آحاد جامعه نسبت به امنیت موضوعیت پیدا می کنند پلیس حرفه ای و مقتدر و دارای قدرت بالا با حد اکثر مشارکت جویی در راه نهادینه کردن امنیت فعالیت می کند.

در سال ۱۳۷۹ ایده تشکیل موسسات حفاظتی و مراقبتی و استفاده از نگهبان محله در دستور کار قرار گرفت و در سال ۸۳ کلیات این موضوع به تایید و تصویب نمایندگان مجلس رسید و بعد از تصویب توسط ستاد کل نیروهای مسلح به اجرا در آمد و در ۱۷ آبان ۸۸ به تصویب رهبری رسید.

رییس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به اینکه فعالیتهای این موسسات، تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی است و ۷۲۰ موسسه حفاظتی در بخش خصوصی اقدام به فعالیت می کنند، افزود: این موسسات با استفاده از توان حفاظتی خود خلاءهای حضور ماموران پلیس را برطرف می کنند.

سردار شرفی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: بحث حمایت از کارگر نگهبان محله نیاز به توجه دادستان دارد در برنامه داریم که افراد شاغل در این موسسات را به ۲۰۰ هزار نفر ارتقا بدهیم و در این امر نیاز به توجه ویژه از سوی دادستان داریم.

706

کد خبر: 844059

وب گردی

وب گردی