اتمام خط یک و دو متروی تبریز، جزو اولویت‌های کاری دولت دوازدهم است

استاندار آذربایجان شرقی در اولین بازدید کاری خود از پروژه‌های عمرانی استان، به همراه جمعی از مسئولان از خط یک پروژه قطار شهری تبریز بازدید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، مجید خدابخش در حاشیه این بازدید به خبرنگاران گفت: متروی تبریز از پروژه‌های زیربنایی مهم استان است که تأثیر زیادی در کاهش آلودگی هوا و روان‌سازی ترافیک شهری دارد و بر این اساس جزو اولویت‌های کاری دولت قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه خوشبختانه مشاوران و پیمانکاران متعددی در این پروژه مشغول به کار هستند، افزود: کارهای اجرایی متروی تبریز از سال 1380 شروع شده و تا به امروز دو هزار میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است.
خدابخش با اشاره به بهره‌برداری 11 کیلومتر از خط یک متروی تبریز، گفت: اتمام خط یک و دو در حال حاضر در اولویت است و در مجموع برای این کار، چهار هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه اتمام خط یک، نیازمند 600 میلیارد تومان اعتبار است، گفت: امسال از سوی دولت 120 میلیارد تومان و از سوی شهرداری تبریز 180 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه پیش‌بینی شده است.
دکتر خدابخش با تأکید بر اینکه اصلی‌ترین اقدام برای بهره‌برداری از مترو، تأمین منابع مالی است، گفت: در حال حاضر مقدمات جذب 420 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در خط یک فراهم شده و پیگیری خواهیم کرد تا این امر هرچه سریع‌تر تحقق یابد.
وی افزود: همچنین با کمک نمایندگان محترم استان در مجلس تلاش می‌کنیم تا در روند بررسی بودجه سال 97 کشور، ردیف‌های خوبی برای مترو تصویب شود که اگر این کار اتفاق بیفتد اجرای پروژه سرعت می‌یابد.
خدابخش با اشاره به برنامه‌ریزی شهرداری تبریز برای بهره‌برداری از خط یک مترو تا پایان سال 1397، گفت: خوشبختانه ظرفیت اجرایی این پروژه فراهم است، پیمانکاران پروژه تخصص و توان کافی دارند و بیش از یک هزار نفر در این پروژه مشغول به کار هستند و باید تلاش کنیم با تأمین به‌موقع منابع مالی به این وعده عمل کنیم.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تسریع در بهره‌برداری از مترو، انتظار به‌حق مردم تبریز است، گفت: مترو، پروژه فوق‌العاده سنگین و گران‌قیمتی است، البته باید به مطالبات مردم پاسخ دهیم.
وی افزود: این پروژه از سال 1380 شروع شده است و ای‌کاش در زمانی که منابع مالی خوبی وجود داشت امکان تأمین مالی پروژه فراهم می‌شد؛ بااین‌حال وظیفه ما این است که تلاش کنیم تا با تأمین منابع و تسریع در اجرای پروژه، مردم بتوانند با رضایت کامل از مترو استفاده کنند.
گفتنی است استاندار آذربایجان شرقی در این بازدید کاری، ضمن سوار شدن به یکی از واگن‌های مترو در ایستگاه شهریار، از قسمت‌های در حال اجرای خط یک نیز بازدید کرد.
دکتر خدابخش همچنین در نشستی با مسئولان شهرداری و سازمان قطار شهری تبریز آخرین وضعیت پروژه متروی تبریز و مسائل و مشکلات پیش روی آن را بررسی کرد.

902/900

کد خبر: 844064

وب گردی

وب گردی