استاندار قزوین خواستار تعیین تکلیف چاه های آب غیرمجاز در جهت احیای دشت قزوین شد

استاندار قزوین در جلسه شورای حفاظت از منابع ابی استان تعیین تکلیف چاه های آب در جهت احیای دشت قزوین را خواستار شد.

به گزارش ایسکانیوز،"عبدالمحمد زاهدی" استاندار قزوین در شورای حفاظت از منابع آبی استان بیان داشت:طبیعت رفتارهای متفاوتی دارد ،به طور مثال در یک سال شاهد بارندگی مطلوبی در استان و منطقه هستیم و در سال دیگر بارندگی بسیار کم است لذابا توجه به این موضوع برنامه ریزی ها باید منطبق با رفتار طبیعت و رصد آن صورت گیرد.
زاهدی در ادامه با تاکید بر اجرایی کردن مصوبات شورای حفاظت آب ، بیان داشت: باید تلاش شود مصوبات قبلی این شورا اجرایی شود و در این راستا چرایی عدم اجرا مصوبات قبلی مورد بررسی و کارشناسی قرار گیرد.
استاندار در ادامه به موضوع مجهز کردن چاه های آب به کنتور های هوشمند اشاره کرد و گفت: نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاههای مجاز باید به ترتیب و با اولویت بیشترین مصرف کننده اقدام شود.
وی بیان داشت: افزایش سطح کشت بدون تعریف منابع آبی آن ممکن نیست لذا برای افزایش سطح کشت حتما باید به سمت آبیاری نوین حرکت کنیم .
زاهدی همچنین در خصوص قیمت آب بها اظهار داشت: بهای آب مصرفی باید با توجه به نوع مصرف کننده آن اعمال شود و در این راستا تفکیک مصرف کنندگان در تعیین قیمت آب بسیار حائز اهمیت است.
استاندار در ادامه به موضوع مرمت و تعمیر کانال های آبیاری اشاره کرد و گفت: باید اقدامات لازم برای مرمت وتعمیر کانال های آبیاری صورت گیرد تا از این طریق بتوان از هدر رفت آب جلوگیری کرد.
وی در ادامه بر به روزرسانی آمار و ارقام در حوزه آب استان اشاره کرد و گفت: آمارها و ارقام به روز باشد تا بتوان تصمیم ها و برنامه ریزی های دقیق تری گرفت.
استاندار در ادامه به تعیین تکلیف چاه های آب استان اشاره کرد و گفت: چاه های آب استان باید در جهت احیای دشت قزوین تعیین تکلیف شود و در این زمینه باید هرچه سریعیتر اقدام لازم صورت گیرد.
زاهدی خاطر نشان کرد:ما نباید برای امروز قزوین تصمیم بگیریم بلکه باید برای آینده فرزندانمان و و نسل های بعدی تصمیم گرفته و فقط به فکر شرایط حال حاضر نباشیم.
استاندار در پایان یادآور شد: قزوین یکی از امیدهای کشاورزی کشور است و در این راستا باید مسئولین را نسبت به مشکلات استان و شرایط آن در آینده حساس کرد.
براساس آخرین گزارش های دریافتی بحران کم آبی به شکل جدی دشت های قزوین را در معرض تهدید قرار داده است

902/900

کد خبر: 844066

وب گردی

وب گردی