مجلس از نحوه واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی تحقیق و تفحص انجام می دهد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی موافقت کردند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ نمایندگان در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی را بررسی کردند.
این تقاضا با 161 رای موافق، 35 رای مخالف و 9 رای ممتنع از مجموع 217 نماینده حاضر به تصویب رسید.
براین اساس مجلس از نحوه واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی تحقیق و تفحص انجام می دهد.
محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در تشریح گزارش این کمیسیون در خصوص بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی گفت: طرح مذکور بر اساس نامه ‌ای که تعدادی از نمایندگان که بیشتر آنها از استان کرمانشاه بودند به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد که بر اساس ماده 214 آیین نامه داخلی مجلس در جلسه ‌ای مورد بررسی قرار گرفت.
او افزود: بر این اساس در جلسه برگزار شده و مذاکرات صورت گرفته و پیشنهادهای ارایه شده از سوی نمایندگان و همچنین پاسخ رییس سازمان خصوصی سازی نهایتا طرح تحقیق و تفحص در این کمیسیون تصویب شد.
او با تشریح اهداف و محورهای تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی گفت: عدم اجرای قوانین و مقررات در خصوص اهلیت خریدار، قیمت‌ گذاری غیرواقعی سهام شرکت پالایشگاه کرمانشاه، وجود تخلفات مدیریتی در قبل و حین واگذاری و عدم اجرای قانون در خصوص نگهداری کارکنان شرکت از جمله اهداف و محورهای طرح مذکور است.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به ماده 214 آیین‌ نامه داخلی مجلس گزارش طرح تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی به صحن علنی ارایه می شود.

منبع: ایرنا

402

کد خبر: 844101

وب گردی

وب گردی