دکتر ولایتی: بیماری سل سالیانه  جان  3 میلیون نفر  را در جهان می گیرد

دکتر علی اکبر ولایتی رئیس بیمارستان مسیح دانشوری گفت: از 20 تا 23 مهرماه سال جاری،هشتمین کنگره بیماری های ریوی،مراقبت های ویژه و سل برگزار خواهد شد. برگزار کننده اصلی این کنگره مرکز مسیح دانشوری و دانشگاه شهید بهشتی است و در این کنگره حدود 35 مهمان خارجی حضور دارند که هر دو سال یک بار متخصصان ریه دور یکدیگر جمع می شوند . 

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، نشست خبری "هشتمین کنگره بین المللی بیماریهای ریوی، مراقبت های ویژه و سل "با حضور جناب دکتر ولایتی رئیس بیمارستان دکتر مسیح دانشوری، دبیر علمی و دبیر اجرایی این کنگره در بیمارستان دکتر مسیح دانشوری در حال برگزاری است.

دکتر ولایتی بیان کرد: در سال حدود 3 میلیون نفر در جهان از بیماری سل جان خود را از دست می دهند. تجربه نشان داده است با این امکانات موجود نمی توان بیماری را به طور کامل ریشه کن کرد.
رئیس بیمارستان دکتر مسیح دانشوری اضافه کرد: تجربیات کشورهای مختلف در این کنگره به اشتراک گذاشته می شود و تازه ترین اطلاعات و یافته های علمی در زمینه بیماری های ریه،سل، پیوند ریه و ... با یکدیگر مورد بحث قرار می گیرد.

در ادامه نشست خبری دکتر حمیدرضا جماعتی دبیر علمی کمیته گفت: در عین حال شاهد برگزاری بیست و پنجمین کنگره بیماری سل و مشابه آن هستیم وسازمان بهداشت جهانی بیمارستان مسیح دانشوری به عنوان مرکز اجرایی مدیترانه شرقی می شناسد.
وی افزود: یکی از نکته های قابل توجه هشتمین کنگره بین المللی بیماری های ریوی مراقبت های ویژه و سل آن است که فوق تخصص های ریه از دانشکده های مختلف در کارگاه ها شرکت کرده و توان خود را افزایش می دهند.یک کارگاه مداخله ای بیماری های ریوی است که با کارهایی که انجام می دهند می توانند درد رنج بیماران را کاهش دهند. همچنین کارگاه هایی برای سونوگرافی در 2 سطح فوق تخصص ریه و آی سی یو برگزار خواهد شد.

در این نشست دکتر اسماعیل مرتاض دبیر کنگره گفت:حدود 200 نفر از افراد فوق تخصص ریه در این کنگره دعوت شده اند و حدود 19 پنل برگزار می شود در این پنل ها از اساتید داخلی و خارجی استفاده کرده ایم و امیدواریم بتوانیم در دانشکده های خود تحولی ایجاد کنیم.
دکتر ولایتی با اشاره به بیماری سل در کشور گفت:در حال حاضر از هر 100 هزارنفر درایران 10 نفر سل دارند و مناطق مهاجرپذیر در ایران، ابتلای بیشتری دارند.
وی افزود: اگر در بار اول بیماری سل تشخیص داده شود درمان آن تقریبا از سوی وزارت بهداشت رایگان است و هزینه زیادی ندارد. در 6 ماه اول درمان چهار نوع دارو تجویز می شود که اگر درست استفاده شود بیش از ۹۸ درصد از موارد بیماران درمان می شوند اما مهم ترین مشکل افرادی هستند که تصور می کند که خوب شدند و ادامه درمان را رها می کنند و این کار باعث عود بیماری و مقاوم شدن آن می شود .
دکتر ولایتی افزود: اگر درمان برای بار دوم نیمه کاره رها شود مقاومت ایجادشده باعث افزایش تعداد داروها و طول درمان تا دو سال می شود.

701

کد خبر: 844102

وب گردی

وب گردی