تحویل بیش از یک میلیارد لیتر سوخت جت به ۱۳۳ هزار و ۸۸۲ هواپیما

مراکز سوختگیری هواپیمایی کشور در ۶ ماه نخست امسال، یک میلیارد و ۴۱ میلیون لیتر سوخت جت تحویل هواپیماهای داخلی و خارجی داده که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال پنج درصد رشد نشان می‌دهد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از وزارت نفت، مرتضی عابدینی، رئیس اداره کل سوختگیری هواپیمایی کشور اعلام کرد: در نیمه نخست امسال یک میلیارد و ۴۱ میلیون لیتر سوخت جت به ۱۳۳ هزار و ۸۸۲ هواپیمای داخلی و خارجی تحویل شده است.

او افزود: مقدار سوخت تحویلی به هواپیماهای داخلی و خارجی در ۶ ماه نخست سال گذشته حدود ۹۸۸ میلیون لیتر بوده است.

رئیس اداره کل سوختگیری هواپیمایی کشور، تعداد هواپیماهایی که در ۶ ماه نخست امسال سوخت دریافت کرده‌اند را ۱۳۳ هزار و ۸۸۲ فروند عنوان کرد و افزود: این میزان نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش یافته است.

به گفته او، کمترین مقدار مصرف سوخت جت با ۱۵۳ میلیون لیتر به خردادماه امسال مربوط می‌شود که احتمالا به دلیل فصل امتحانات دانش آموزان و دانشجویان بوده است.

عابدینی ادامه داد: پر مصرف ترین ماه امسال هم به مرداد و با مصرف ۲۰۹ میلیون لیتر سوخت جت مربوط می‌شود که دلیل آن افزایش حجم پروازها در پایان ماه مبارک رمضان و افزایش سفرهای تابستانی بوده است.

او با اشاره به این‌که سال گذشته هیچ پروازی به منظور انجام مناسک حج انجام نشد، گفت: امسال ۱۶ میلیون و ۵۷۶ هزار لیتر سوخت جت برای پرواز ۴۹۵ فروند هواپیما به منظور سفر حجاج ایرانی مصرف شد.

به گفته رئیس اداره کل سوختگیری هواپیمایی کشور، این مقدار سوخت جت در مراکز سوخت‌گیری فرودگاه های امام تهران، اصفهان، اهواز، ارومیه، اردبیل، بوشهر، بیرجند، بندرعباس، تبریز، رشت، زاهدان، زنجان، ساری، شیراز، کرمانشاه، کرمان، گرگان، مشهد، همدان و یزد تحویل شده است.

عابدینی همچنین به وجود ۵۵ مرکز سوختگیری هواپیمایی فعال در سطح کشور اشاره کرد و افزود: این مراکز، مسئولیت تامین سوخت هواپیماهای تجاری و هواپیماهای کاری کل کشور را بر عهده دارد.

او با پیش‌بینی این که در سه ماه سوم امسال مصرف سوخت جت در کشور با کاهش روبه‌رو خواهد شد، افزود: در سه ماه پایانی سال به دلیل تعطیلات سال نو میلادی و نزدیکی به تعطیلات نوروز، بدون شک با افزایش مصرف سوخت جت روبه‌رو می‌شویم.

رئیس اداره کل سوختگیری هواپیمایی کشور تاکید کرد: با هماهنگی مجموعه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، تمهیدات لازم انجام شده که سوخت مورد نیاز همه هواپیماهای خارجی و داخلی کشور در تمام روزهای سال بدون هیچ مشکلی تامین شود.

عابدینی از فعال کردن دو مرکز جدید سوختگیری در سطح کشور خبر داد و گفت: در روزهای اخیر دو مرکز سوختگیری هواپیمایی در شاهرود و کاشان فعالیت خود را آغاز کرده اند.

او در باره راه اندازی مرکز سوختگیری ایرانشهر ظرف چند روز آینده ابراز امیدواری کرد.

402

کد خبر: 844178

وب گردی

وب گردی