پرسشگری و مطالبه‌گری وظیفه ذاتی و کارویژه اصلی جریان دانشجویی است

8 بسیج دانشجویی شهر شیراز خطاب به مدیرکل دادگستری فارس تاکید کردند: پرسشگری و مطالبه‌گری وظیفه ذاتی و کارویژه اصلی جریان دانشجویی است.

به گزارش ایسکانیوز، بسیج دانشجویی 8 دانشگاه و مرکز آموزش عالی شهر شیراز در نامه ای خطاب به دکتر القاصی مهر، مدیرکل دادگستری استان فارس با اشاره به اخبار منتشره در رسانه ها مبنی بر صدور قرار مجرمیت برخی از پرسشگران استان فارس نوشت: روند قانونی طی شده در رسیدگی به پرونده مذکور را بصورت شفاف اعلام نمایید تا علاوه بر تنویر افکار عمومی اجازه بهره برداری دشمنان از این موضوع را ندهید.

متن کامل این نامه بدین شرح است:
« افراد، مسئولین، خودشان را در معرض نقد و انتقاد قرار بدهند و پاسخگو باشند و پاسخ بدهند و تبیین کنند. خیلی از اوقات اگر چنانچه یک انتقادی به کسی بشود، این فرصتی است برای او که بتواند ذهن ها را روشن کند، تبیین کنند، حقیقت را بیان کنند؛ خیلی چیز خوبی است. » امام خامنه ای (مدظله العالی) 29/03/1388

جناب آقای دکتر القاصی‌مهر؛ ریاست محترم دادگستری استان فارس
سلام علیکم
نیک مستحضرید که نظام جمهوری اسلامی ایران در پرتو عنایات خداوند تبارک و تعالی توانسته در طول چهار دهه عمر بابرکتش الگوی بی بدیلی از مردم سالاری دینی را به جهانیان نمایان کند و در رهگذر نیل به تمدن اسلامی، خدمت رسانی و پاسخگویی به مطالبات به حق مردم را در راستای تحقق دولت اسلامی وظیفه تمامی کارگزاران می داند لذاست که از مهم‌ترین منویات امامین انقلاب در برهه های مختلف همین پاسخگویی به آحاد ملت بوده و هست.
جناب آقای دکتر القاصی‌مهر
بدون تردید یکی از عوامل تجلی مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران عملکرد انقلابی قوه محترم قضائیه در احیای حقوق عامه و گسترش عدل و آزادی‌های مشروع و اجرای حدود و مقررات مدون جزایی اسلام بوده است و بدیهی است که لازمه عملکرد انقلابی در تمام شئون حکومتی جمهوری اسلامی ایران حمایت از جریان انقلابی در پرتو اجرای کلمه به کلمه قانون اساسی بوده و شایسته قوه قضائیه، استقبال از انتقاد منصفانه، ناصحانه و دلسوزانه است. با این اوصاف از آنجا که پرسشگری و مطالبه‌گری وظیفه ذاتی است که رهبر معظم انقلاب (حفظه الله) بارها به عنوان یکی از کارویژه های اصلی جریان دانشجویی بر عهده دانشجویان انقلابی گزارده‌ اند و با عنایت به حق قانونی پرسشگری مردم از مسئولین و همچنین حق قانونی قوه قضائیه در پیگیری سوالات طرح شده با توجه به اخبار منتشره در رسانه ها مبنی بر صدور قرار مجرمیت برخی از پرسشگران استان فارس و فضای رسانه ای غیر قانونی عمل کردن آن سازمان در طی مسیر قانونی، بر شما لازم است روند قانونی طی شده در رسیدگی به پرونده مذکور را بصورت شفاف اعلام نمایید تا علاوه بر تنویر افکار عمومی اجازه بهره برداری دشمنان از این موضوع را ندهید.
والعاقبه للمتقین

کد خبر: 844192

وب گردی

وب گردی