مرحوم هاشمی رفسنجانی در زمان جنگ اختلاف سپاه و ارتش را حل کرد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی سردار سرافراز عرصه قانون گذاری، سازندگی و جنگ و جهاد بود.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام علی اکبر ناطق‌نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و 8 سال دفاع مقدس گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در شرایط سخت ابتدای مبارزه در قم جمعی را تشکیل داد و از جزوه‌هایی که آن زمان توسط ایشان تهیه می‌شد خون می‌چکید.

وی افزود: زمان مبارزه منزل ایشان در تهران حوالی قلهک بود و ما برای راهنمایی خدمت ایشان می‌رفتیم و در واقع در خون ایشان مدیریت و اخلاص بود.

ناطق نوری ادامه داد: به تعبیر من آیت الله هاشمی رفسنجانی سردار سرافراز عرصه قانون گذاری، سازندگی و جنگ و جهاد بود.

وی تصریح کرد: مرحوم هاشمی در مجلس اول مقتدرانه مجلس را اداره کرد و در زمان استیضاح بنی صدر آن بحران را با مدیریت قوی گذراند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: ما خیلی هاشمی را تبیین و معرفی نکرده ایم، ایشان زمانی رئیس جمهور شد که نفت بشکه ای 10 دلار و در بحران بودیم، من آن زمان رئیس مجلس بودم، دولت قیمت 16 دلار را به مجلس داد که رد کردیم، ایشان اهل استدلال و منصف بود.

وی اظهار داشت: این مدیریت، عقل و سعه صدر و ایثار میخواهد، ایشان چنان مدیریت کرد که هرچه سد، سیمان، پتروشیمی و فولاد در این کشور میبینیم مربوط به زمان هاشمی است و این با نفت 12 و 14 دلار محقق شده است.

ناطق نوری گفت: در این کشور تا 140 دلار هم نفت را فروخته ایم اما مدیریت ها را مقایسه نکرده ایم، دوغ و دوشاب برای ما یکسان است و این روحیه ها را می‌کشد.

وی افزود: تدبیر عاقلانه هاشمی بسیار قابل توجه است، زمان جنگ موشک های عراق به اصفهان و تهران میخورد و مردم در نماز جمعه شعار می‌دادند "هاشمی موشک جواب موشک" ، آن زمان چیزی نداشتیم، اما ایشان با سعه صدر به مردم میگفت امام هنوز اجازه نداده است در انبارها را باز کنیم! در حالی که در انبارها چیزی نبود

ناطق نوری تصریح کرد: مرحوم هاشمی رفسنجانی در زمان جنگ اختلاف سپاه و ارتش را حل کرد و آنها را به وحدت رساند و بعد از آن پیروزی های ما در جنگ آغاز شد.

وی گفت: در عملیات مرصاد خبر پیشرفت یگانهای منافقین می‌رسید، هاشمی با سعه صدر فرماندهان سپاه و ارتش را بسیج کرد و به مردم قصرشیرین دستور تخلیه شهر را داد، اما خودش در همان قرارگاه رمضان ماند و روحیه داد، ایشان به شهید صیاد گفت خودتان وارد عملیات شوید.

302

کد خبر: 844200

وب گردی

وب گردی