ابتلای ۱۶ درصد افراد جامعه به آرتریت روماتویید

دبیر انجمن روماتولوژی ایران گفت: بیش از ۱۶ درصد جامعه به استوآرتریت یا بیماری‌های روماتیسمی - استخوانی مبتلا هستند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محسن سروش در نشست خبری یازدهمین کنگره سالانه انجمن روماتولوژی ایران افزود: روماتولوژی یکی از زیر شاخه‌های تخصصی داخلی است و شامل بیماری‌های سیستم اسکلتی و خود ایمنی می‌شود از جمله این بیماری‌ها می‌توان به ارتروز، پوکی استخوان و روماتیسم‌ها اشاره کرد.

وی گفت: در بیماری‌های روماتولوژیکی بافت مفاصل در ناحیه غضروف دچار مشکل می‌شود و حالت صاف و صیقلی خود را از دست می‌دهد و بر اثر حرکت، بیمار از درد رنج می‌برد.

سروش با بیان اینکه ۱۶ درصد جامعه مبتلا به بیماری روماتوییدی هستند ادامه داد: نحوه نشستن ایرانی ها، سرویس‌های بهداشتی ایرانی، تغذیه نامناسب و ضعیف بودن عضلات به ویژه در زنان خانه دار زمینه بروز این بیماری‌ها را در کشور افزایش داده است.

وی گفت: در کنگره امسال دو سمپوزیوم درخصوص پوکی استخوان داریم و اخرین دستاورد‌های تشخیص درمان و پیشگیری از این بیماری مطرح می‌شود همچنین در روز دوم کنگره برنامه ویژه آشنایی با پوکی استخوان برای عموم مردم با حضور استادان این حوزه برگزار خواهد شد.

دبیر انجمن روماتولوژی ایران افزود: متاسفانه به تازگی پوشش بیمه‌ای سنجش تراکم استخوان برای بیمارانی که دارای علایم و نشانه‌های پوکی استخوان بودند انجام می‌شد کاهش یافته و این کم لطفی ۴ بیمه اصلی مشکلات زیادی برای بیماران ایجاد کرده است.

یازدهمین کنگره سالانه انجمن روماتولوژی ایران ۳ تا ۵ ابان در سالن همایش‌های کتابخانه ملی برگزار می‌شود.

701

کد خبر: 844216

وب گردی

وب گردی