تفسیر «مدارا و مروت» در انجمن شعر و ترانه فردوس

انجمن شعر و ترانه فرهنگسرای فردوس در آستانه سالروز بزرگداشت حافظ به تفسیر غزل شماره 5 دیوان حافظ  به بررسی مفهوم «مدارا و مروت» در اشعار حافظ می پردازد.

به گزارش ایسکانیوز از مراکز فرهنگی هنری منطقه 5، سلسله نشست‌های انجمن شعر و ترانه فردوس در فصل پاییز نیز هر دو هفته یکبار یکشنبه ها ساعت 17 با حضور بهروز یاسمی برگزار می‌شود و شرکت در آن برای عموم علاقمندان به شعر و ترانه آزاد و رایگان است.

در جلسه فردا یکشنبه 16 مهرماه، دکتر بهروز یاسمی با توجه به نزدیک بودن 20 مهرماه سالروز بزرگداشت حافظ شیرازی، غزلسرای نامی قرن هشتم، غزل شماره 5 دیوان حافظ با مطلع «دل می‌رود ز دستم صاحب دلان خدا را» همراه با تفسیر کلمات کلیدی این غزل مانند مدارا و مروت را مورد بررسی و رمز گشایی قرار می دهد.

هم چنین بررسی اخبار ادبی و فرهنگی، معرفی تازه های نشر در حوزه شعر و ترانه، نقد و بررسی ترانه‌های روز، آموزش اصول و قواعد ترانه‌سرایی، بررسی ویژگی یک ترانه مناسب و اصول دستوری در سرایش ترانه در این نشست بررسی می شود و ترانه‌های شاعران جوان قرائت شده و از سوی بهروز یاسمی و دیگر کارشناسان صاحب نظر حاضر در این محفل ادبی، نقد و بررسی می شود.

علاقمندان برای شرکت در این برنامه می توانند به فرهنگسرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهارراه مخابرات مراجعه کنند.

502

کد خبر: 844217

وب گردی

وب گردی