دفاع مقدس سرمایه ملی و جاودان است/ الگوسازی از اسطوره های غنی کشور

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر گفت: برای ملت ما دفاع مقدس و شهدای والامقام آن سرمایه ملی و ارزشمندی است که نباید از آن غفلت کرد.

به گزارش ایسکانیوز، محمودرضا اسفندیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یادواره شهدا؛ ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، به روح شهدا و رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) سلام و درود فرستاد و برای مقام معظم رهبری (مدظله) و تمام سربازان دلیر میهن اسلامی که چه در داخل و چه در بیرون از مرزهای جغرافیایی با رشادت از خاک و امنیت کشور حفاظت می کنند، آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون کرد.

وی گفت: ان‌شاالله خداوند به ما توفیق عزاداری با درک و معرفت را عطا کرده و این ایام الهی که ذکر شهادت و اولیاء بزرگ خداوند است برای ما نور و شعور و معرفت به مقام آل ا... را به دنبال داشته باشد.

رئیس واحد اسلامشهر برگزاری این مراسم در این واحد دانشگاهی و نیز مراسم های اینچنین در سایر ادارات و مراکز را اقدامی در راستای یادآوری و بزرگداشت رشادت های دلیرمردان 8سال جنگ تحمیلی دانست و خاطرنشان کرد: هفته دفاع مقدس یادبودی برای بزرگداشت ارزشهای بنیادین انسانی و گرامیداشت یاد و خاطره ایثارگران و شهدای عظیم الشأنی است که تمام عزت و آبروی ما در آن دوران برگرفته از ایثار آنهاست.

اسفندیار در ادامه از جایگاه سرمایه اجتماعی در جوامع مختلفِ امروز سخن گفت و افزود: امروز در تمام جوامع دنیا سخن از سرمایه اجتماعی است؛ سرمایه اجتماعی یک ملت می تواند شامل بسیاری از فاکتورها از جمله دستاوردهای برجسته علمی و فرهنگی و... باشد؛ برای ملت ما دفاع مقدس و شهدای والامقام آن سرمایه ملی و ارزشمندی است که نباید از آن غفلت کرد.

رئیس واحد اسلامشهر دفاع مقدس را سرمایه ملی جاودان دانست و افزود: دفاع مقدس سرمایه ملی جاودان این ملت است و باید همه و به ویژه کسانی که مشعل دار این فرهنگ هستند، بکوشیم تا به تمام مردم یادآوری کنیم که عزت و شرف آنها در گروِ همت مردان آسمانی بود که خون پاکشان بر روی زمین ریخته شد.

اسفندیار در خاتمه از اهمیت بیشتر به الگوسازی از اسطوره های غنی کشور سخن گفت و خاطرنشان کرد: امروز ملت ها اسطوره سازی می کنند و هر کشوری با قدرت و امکاناتی که در اختیار دارد برای اسطوره سازی تلاش می‌کند، لیکن ما از اسطوره های غنی خود دور شده ایم. امیدوارم این جلسات یک یادآوری به ما برای وظیفه سنگینمان در قبال این اسطوره های ارزشمند کشور باشد.

سردار سیف: مرگ بر آمریکا که ما می گوییم پرچم اَبَرقدرتی ماست.

سردار سیف معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفین کشور نیز در ادامه این مراسم، به ارواح پاک شهدای انقلاب و 8سال جنگ تحمیلی و شهدای مقاومت درود فرستاد و از دکتر محمودرضا اسفندیار و دیگر همکاران وی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر در برگزاری این مراسم و برنامه ریزی مطلوب آن تقدیر کرد.

وی در ابتدا با اشاره به اولین کلیپ پخش شده در مراسم گفت: اینکه ما برخلاف کشوری همچون ژاپن شعار مرگ بر آمریکا می‌دهیم نشان دهنده ابر قدرتی ماست.

وی با بیان تاریخچه ای تطبیقی از وضعیت وابستگی سیاسی و اقتصادی کشور در دو برهه ی پیش از انقلاب و پس از آن گفت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) دست کشورهای بیگانه را از دخالت در تمامی امور کشور کوتاه کرد.

سیف مهمترین ویژگیهای انقلاب اسلامی ایران را رهبریت انقلاب توسط یک فقیه اسلام شناس و مرجع انقلابی و شعارمنتخب آن "نه شرقی نه غربی، جمهوری اسلامی" برشمرد و افزود: دنیا قبل از انقلاب اسلامی تنها در اختیار دو اَبَرقدرت غرب و شرق بود و کشور های مختلف هیچ اختیاری ازخود نداشتند، ولی انقلاب اسلامی ایران باشعار نه شرقی و نه غربی، اعلام استقلال کامل خود را از این دو قطب فریاد زده و رمز پیروزی خود را جمهوری اسلامی بودن آن با تکیه بر آحاد مردم و ادامه دهنده اسلام واقعی اعلام کرد.

وی در ادامه از مطرح شدن انقلاب اسلامی ایران بعنوان یک اَبَرقدرت جهان و الگویی ایدئولوژیک که در مقابل امریکا و ... ایستاده است خبر داد و گفت: به لطف خداوند امروز جمهوری اسلامی ایران از تمامی جهات (تجهیزات، نیروی انسانی، آموزش، توانمندی و بویژه نیروی فرماندهی) دارای نیروی نظامی مقتدر و مطرح است.

معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفین کشور در خاتمه از ثبت رسمی 20 میلیون بسیجی در کشور خبر داد و افزود: امروز بسیج جمهوری اسلامی ایران بعنوان یک الگوی موفق برای سایر کشورها مطرح است.

این مراسم با پخش کلیپ روایت فتح ادامه و با تجلیل از 25 جانباز و ایثارگر و خانواده شهید دفاع مقدس خاتمه یافت.

مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یادواره شهدا با حضور سردار سیف معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفین کشور، سرهنگ امیرعبدالهیان فرمانده سپاه سیدالشهداء اسلامشهر، سرهنگ قوچی فرمانده بسیج حوزه ادارات اسلامشهر، دکتر سعید شفائی مسئول بسیج اساتید واحد اسلامشهر و جمع کثیری از جانبازان و ایثارگران و اعضای بسیج ادارات شهرستان اسلامشهر، همچنین کارکنان و دانشجویان بسیجی واحد اسلامشهر در سالن اجتماعات این واحد دانشگاهی برگزار شد

کد خبر: 844218

وب گردی

وب گردی