مشکل دانشگاه شهرکرد به دلیل سن بالای خوابگاه و تراکم بیش از حد بوده است

رییس سازمان امور دانشجویان و معاون وزیر علوم یادآور شد: ما امسال نسبت به تعمیر و تجهیز لوله های گاز منوکسیدکربن اقدامی نداشتیم ولی به واقع خوابگاه های ما سنشان بالاست و چون با تراکم استفاده شده، فرسود گی شان بیشتر شده است.

مجتبی صدیقی رییس سازمان امور دانشجویان و معاون وزیر علوم در حاشیه افتتاح 15 طرح نوسازی و بهسازی شده در کوی دانشگاه تهران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سرویس دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز با اشاره به وضعیت خوابگاه ها افزود: در گذشته وضعیت خوابگاه های دانشگاهی بسیار نامطلوب بود، صندوق رفاه دانشجویان با یک طرح نسبت به شناسایی واحد های ضعیف و قوی اقدام کرد که نتیجه آن رتبه بندی خوابگاه بود که بسیاری از خوابگاه ها در رتبه 5 و 4 قرار داشتند که این رتبه ها پایین ترین سطح کیفیت را دارا بودند.

وی ادامه داد: امسال ما توانستیم در تابستان با همکاری دانشگاه بسیاری از این خوابگاه ها به رتبه های بهتر مانند 3 ارتقا دهیم، البته همچنان نیاز به تلاش بیشتری است تا خوابگاه ها مطلوب تر شوند.

صدیقی یادآور شد: ما امسال نسبت به تعمیر و تجهیز لوله های گاز منوکسیدکربن اقدامی نکردم و این حادثه اتفاق افتاده است ولی به واقع خوابگاه های ما سنشان بالاست و چون با تراکم از خوابگاه ها استفاده شده ، فرسودگی خوابگاه ها بیشتر شده است ولی به هر حال این موضوع چندان مسئله جدی نیست و خانواده ها نگران نباشند.

رییس سازمان امور دانشجویان عنوان کرد: دفتر مرکز مشاوره بعد از بررسی هایی که طی دو طرح و دو نظر سنجی در سال های 94 و 95 از دانشجویان دانشگاه ها داشت به آسیب های موجود در سطح دانشگاه ها به شکل مستند دست پیدا کرد. سپس طرح مداخله ای مانند موضوع دخانیات، در دانشگاه عاری از دخانیات ها شکل گرفت و تعداد زیادی از دانشگاه با دفتر مرکزی مشاوره هماهنگ کردند که چه نوع کارهایی باید انجام دهند که این کارها مفید باشند.

وی سپس با اشاره به طرح دانشگاه عاری از دخانیات و ایجاد مرکز مشاوره در دانشگاه ها اظهار داشت: آن چیزی که در این طرح مهم است تشکیل کانون های همیار مرکز مشاوره است که الان در 80 دانشگاه تشکیل شده؛ این افراد در واقع رابطینی هستند بین مرکز مشاوره و دانشجوها که در محیط خوابگاه و کلاس ها با دانشجویان ارتباط دارند و چون هم سن و هم کلاسی هستند این رابطه صمیمی تر است و به هرحال داده های مرکز مشاوره را به دانشجویان می رسانند؛ از آن طرف مشکلات دانشجویی را که می بینند به مرکز گزارش می دهند تا آسیب های موجود را کنترل و یا ریشه کن کنند.

کد خبر: 844241

وب گردی

وب گردی