همکاری های ایران و یونیسف در زمینه واکسن زبانزد منطقه است

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دیدار با مدیر منطقه ای یونیسف ضمن قدردانی از همکاری یونیسف با ایران خواستار حفظ و توسعۀ زنجیره سرما در ایران با همکاری این نهاد بین المللی شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر علیرضا رئیسی در دیدار با دکتر کاپلار مدیر منطقه ای یونیسف که در دفتر معاونت بهداشت صورت گرفت، گفت: همکاری یونیسف با ایران در برخی از زمینه ها فوق العاده بوده است. یکی از این بخش ها پوشش واکسیناسیون است که اقدامات ایران در این عرصه زبانزد منطقه است.

وی افزود: ایمن سازی واکسیناسیون دو رکن اساسی دارد یکی بحث تهیه واکسن است و دیگری بحث پشتیبانی از زنجیره سرماست که در این بخش حتماً نیازمند حمایت یونیسف هستیم.

دکتر رئیسی بیان کرد: در خصوص برنامه های مادران، نوزادان، کودکان و نوجوانان همکاری ما با یونیسف به خوبی پیش می رود.

وی افزود: در بحث تغذیه نیازمند دستیابی به الگوهای موفق در سایر کشورها هستیم که بتوانیم از آن بهره ببریم. اگر بتوانیم برنامه های آزمایشی در نقاط مختلف کشور را با همکاری بین بخشی و یونیسف به انجام برسانیم مثمرثمر خواهد بود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در برنامه های توانمندسازی زنان نیز اگر همکاری ها گسترش یابد می توانیم بر مشکلات خود در مناطق محروم فائق آییم.

وی با اشاره به موفقیت یونیسف در اجرای برنامه های مربوط به بیماری های واگیر در کشورها، از این نهاد بین المللی خواست با توجه به تغییر سیمای بیماری ها به بیماری های غیرواگیر سیاستگذاری هایی نیز در زمینه تعریف بسته های خدمتی مطابق با NCD تدوین و ارائه کند.

دکتر رئیسی در پایان از رییس منطقه ای یونیسف خواست هر دو طرف در حفاظت از دستاوردهایی که از همکاری های متقابل پدید آمده است نهایت تلاش خود را به کار بندند.

701

کد خبر: 844243

وب گردی

وب گردی