دانشگاه شهید رجایی رتبه دوم دانشگاه های کشور را کسب کرد

رئیس دانشگاه شهید رجایی گفت: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با توجه به شاخص روابط بین الملل رتبه دوم در بین دانشگاههای کشور را از آن خود کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، حمیدرضا عظمتی روز شنبه در مراسم شروع سال تحصیل این دانشگاه که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد ، اظهار کرد: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی با بیش از هشت هزاردانشجو معلم و با توجه به جایگاه علمی آموزشی و به استناد پایگاه جهان اسلام صعود 13 پله ای در بین دانشگاه های کشور داشته است.

در این مراسم که جمعی از اساتید و دانشجویان این دانشگاه حضور داشتند ، عظمتی گفت: دانشگاه شهیدرجایی ، از توان و پتانسیل علمی خوبی برخوردار است پیشنهاد می شود آموزش و پرورش بیش از پیش از این مرکز علمی استفاده کند.

وی افزود: علاوه بر تحصیل دانشجو معلمان ، دوره های آموزشی یک ساله برای پذیرفته شدگان آموزش و پرورش، دوره های ضمن خدمت معلمان و دوره‌های آماده سازی ویژه دانش آموزان شرکت کننده در المپیادهای علمی از دیگر فعالیت‌های دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی است.

عظمتی کسب رتبه های تک رقمی توسط دانش آموزان در المپیادهای علمی را از نتایج فعالیت این دانشگاه برشمرد و ادامه داد: آمار طرح های پژوهشی به بیش از 520 مقاله رسیده که در سه ساله اخیر، افزایش چشمگیری داشته و در حوزه فرهنگی نیز به طور میانگین در هر 2 روز ، سه برنامه فرهنگی در این دانشگاه انجام شده است.

رئیس دانشگاه شهید رجایی اظهار کرد: طی چهاردهه گذشته روند علمی در این مرکز رشد چشم گیری داشته و طی سه سال اخیر این روند تقویت شده به نحوی که کسب شاخص های تعریف شده در حوزه علمی و آموزشی و بویژه آموزش و پرورش با موفقیت بدست آمده و تعداد دانشجویان از چهار هزار نفر به هشت هزار نفر افزایش یافته است.

کد خبر: 844265

وب گردی

وب گردی