تاکید آمریکا بر استقرار سامانه دفاع موشکی تاد در شبه جزیره کره

ستاد نیروهای نظامی آمریکا در کره‌جنوبی اعلام کرد استقرار سامانه دفاع موشکی تاد در این کشور برای نظارت و کنترل تحرکات موشکی کره‌شمالی ضروری است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اینترنتی اکسپرس؛ ستاد نیروهای نظامی آمریکا در کره جنوبی (USFK) اعلام کرد استقرار و راه اندازی سامانه دفاع موشکی «تاد» یک اقدام آزمایشی برای خنثی کردن هر حمله‌ای از سوی کیم جونگ اون -رهبر کره شمالی- است.

به گفته مقامات این ستاد سامانه دفاع موشکی تاد قادر است موشک های بالستیک کوتاه بُرد و میان‌بُرد را در داخل یا خارج جو زمین ردیابی و کنترل کند. این سامانه از قابلیت ارتباط با دیگر سامانه های دفاع موشکی برخوردار بود و امکان استقرار آن در هر منطقه از جهان وجود دارد. استقرار سامانه دفاع موشکی تاد در کره جنوبی برای نظارت و کنترل تحرکات موشکی کره شمالی در ارتفاع 40 تا 150 کیلومتری از سطح زمین نصب شده و از قابلیت سرنگون کردن موشک های بالستیک برخوردار است.

ماه گذشته اعلام شد سامانه دفاع موشکی تاد، حرکت هر موشک در محدوده 1000 کیلومتری را شناسایی، ردیابی و خنثی می کند. به این صورت که تحرکات موشکی در شبه جزیره کره کاملا در رصد این سامانه قرار دارد. با این حال، چین اعلام کرده است استقرار این سامانه دفاعی به کاهش تنش‌ها در شبه جزیره کره کمک نمی‌کند. مقامات چین همچنین باور دارند استقرار این سامانه دفاعی، امنیت این کشور را تهدید می‌کند و خواستار برچیده شدن این سامانه شده اند.

کد خبر: 844297

وب گردی

وب گردی