چه کسی استاندار خراسان رضوی می شود؟ ابقای رشیدیان یا انتصاب مهرعلیزاده

زمزمه هایی درمورد تغییر استاندار خراسان رضوی به گوش رسیده و گفته می شود که قرار است مهرعلیزاده به عنوان استانداری خراسان رضوی معرفی شود.

ایسکانیوز- راضیه فراهانی: پس از رای آوردن مجدد حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری و گرفتن رای اعتماد وزرای کابینه دوم روحانی از مجلس شورای اسلامی عبدالرضا رحمانی فضلی مجددا به عنوان وزیر کشور در دولت دوازدهم از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفت.

از مهمترین چالش هایی که روبروی وزیر کشور قرار گرفت تغییر در سطح مدیران و معاونان وزارت کشور بوده است که طی سه جلسه هیأت دولت 13 استاندار جدید از سوی وزارت کشور معرفی و در هیات وزیران انتخاب شدند.

عبدالمحمد زاهدی، موسی خادمی، محمدمهدی مروج الشریعه، اسماعیل تبادار، محمد احمدی، محمدعلی نجفی، عبدالکریم گراوند، مجید خدابخش، قاسم سلیمانی دشتکی، محمد حسین مقیمی، هوشنگ بازوند و مصطفی سالاری به ترتیب به عنوان استانداران استان‌های هرمزگان، قزوین، لرستان، خراسان جنوبی، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و البرز، بوشهر و آذربایجان شرقی، ایلام، تهران، کرمانشاه و گیلان انتخاب شدند.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور درباره‌ تغییر استانداران اظهار داشته است: در این دوره سعی بر این بوده که براساس ارزیابی‌هایی که از استانداران صورت گرفته است، انتخاب استانداران صورت پذیرد. با توجه به این موضوع بعضی استانداران تغییر کرده و بعضی دیگر نیز در دیگر دستگاه‌های دولتی به خدمت خود ادامه خواهند داد. همچنین تعدادی از استانداران به‌ درخواست خود بازنشسته خواهند شد.

طبق آخرین شنیده ها علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی قرار است به عنوان رئیس سازمان مبارزه با قاچاق کالا معرفی و محسن مهرعلیزاده از کاندیداهای اصلی استانداری خراسان رضوی جانشین وی شود.

زمزمه ها بر این اساس است که جریانات سیاسی داخل استان با انتخاب مهرعلیزاده به عنوان استاندار خراسان رضوی موافق هستند.

لازم به ذکر است که از گزینه های دیگر کاندیدا برای استانداری خراسان رضوی می توان به محمد پژمان، علیرضا رزم حسینی نام برد.

محسن مهر علیزاده استاندار اسبق خراسان رضوی، محمد پژمان شهردار اسبق مشهد، علیرضا رشیدیان استاندار کنونی خراسان رضوی و علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان بوده اند و از گزینه های اصلی برای رسیدن به سکانداری خراسان رضوی هستند.

901/900

کد خبر: 844317

وب گردی

وب گردی