پایش شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر

طرح پایش، تقویت و ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر توسط ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی در حال انجام است تا تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان این حوزه ارتقاء یابد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، تاکنون 66 شرکت دانش بنیان در حوزه انرژی های تجدیدپذیر در سامانه شرکت های دانش بنیان معاونت علمی ثبت شده اند. به منظور ارتقای کمی و کیفی این شرکت ها در حوزه انرژی های تجدیدپذیر طرح پایش، تقویت و ایجاد شرکت های این حوزه توسط ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی تدوین شده است. در این راستا تدوین برنامه اجرایی لازم در این زمینه توسط ستاد صورت گرفته و وضعیت فعلی شرکت ها دانش بنیان این حوزه نیز ارزیابی شده است. همچنین شرکت های غیر دانش بنیان فعال در این حوزه نیز شناسایی شده اند.

بر این اساس شرح عملکرد کلی شرکت های دانش بنیان موجود به دست آمده و برنامه ریزی بر اساس نقاط ضعف و قوت آنها در حال انجام است. در این طرح قرار است تعداد شرکت های دانش بنیان به 100 شرکت ارتقا یابد و در این راستا برنامه ریزی انجام اقدامات ترویجی، تشویقی، برگزاری نشست ها و فراخوان ها و سایر مکانیزم های لازم برای ایجاد بسترهای رشد و توسعه شرکت های دانش بنیان در ستاد در حال اجرایی شدن است.

کد خبر: 844336

وب گردی

وب گردی