99 درصد گاز انتقالی استان بوشهر به واحدهای صنعتی است/  استان بوشهر به استان سبز تبدیل می‌شود

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر با بیان اینکه 99 درصد گاز انتقالی استان بوشهر به واحدهای صنعتی است گفت: سالانه 13 میلیارد مترمکعب گاز، در استان بوشهر به فروش می‌رسد که از این میزان، 99 درصد آن متعلق به واحدهای صنعتی است.

به گزارش ایسکانیوز، غلامعباس حسینی صبح امروز دوشنبه 17 مهر ماه در نشست بررسی روند اجرای طرح‌های گازرسانی به شهرها و روستاهای استان بوشهر با اشاره به اینکه اجرای این طرح‌ها در دولت یازدهم تسریع یافته است اظهار داشت: فعالیت‌های گسترده در دولت‌ یازدهم به منظور توسعه گازرسانی انجام شده به‌گونه‌ای که اکنون ‌36 شهر و 358 روستای استان بوشهر از نعمت گاز برخوردار هستند.

وی از افزایش ضریب نفوذ گاز شهری و روستایی استان بوشهر خبرداد و خاطر نشان کرد: ضریب نفوذ گاز شهری استان بوشهر به بیش از 98 درصد رسیده و این در حالی است که سال 1392 کمتر از 72 درصد بود.

حسینی با بیان اینکه طرح‌های گازرسانی به روستاهای استان بوشهر بیش از 3 برابر افزایش یافته است تصریح کرد: قبل از دولت یازدهم 104 روستای استان بوشهر دارای شبکه گازرسانی بود که هم‌اکنون تعداد روستاهای دارای شبکه گاز استان از مرز 350 روستا گذشته که این آمار حاکی از افزایش سه برابری روستاهای گازدار استان بوشهر است.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر، توسعه طرح‌های گازرسانی در روستاها و نقاط محروم استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و گفت: ساماندهی زیرساخت‌هایی همچون شبکه گاز در نقاط محروم و دورافتاده از اولویت‌هایی است که طی سال‌های اخیر به آن توجه ویژه‌ای شده و امسال اقدامات مهمی انجام شده است.

وی با بیان اینکه در بخش گازرسانی شهری نیز تا سال 92 ، 72 درصد از جمعیت شهری استان تحت پوشش گاز قرار داشت افزود:این آمار در سالهای اخیر به 98 درصد افزایش یافته و هم اکنون استان بوشهر در یک قدمی تبدیل شدن به استان سبز قرار دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر، با تاکید بر شکوفایی رونق اقتصادی و صنعتی با اجرای طرح‌های گازرسانی به صنایع و واحدهای تولیدی تصریح کرد: گازرسانی به این واحدها با هدف گسترش انرژی پاک و ارزان‌ قیمت گاز در بخش صنعت و در نتیجه رونق و شکوفایی استان بوشهر و خدمت گذاری به مردم اجرا شده است.

حسینی با بیان اینکه 99 درصد گاز انتقالی استان بوشهر به واحدهای صنعتی است گفت: سالانه 13 میلیارد مترمکعب گاز، در استان بوشهر به فروش می‌رسد که از این میزان، 99 درصد آن متعلق به واحدهای صنعتی است.

901

کد خبر: 844378

وب گردی

وب گردی