افزایش نظارت بر مأموران ناجا با استفاده از سامانه‌های هوشمند

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به این مطلب که در هر سازمانی ممکن است افرادی باشند که وجدان کاری کمتری داشته باشند، گفت: با سامانه هوشمند برخط تلاش می‌شود تا نظارت بر این افراد انجام شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، سردار اسکندر مومنی در مراسم رونمایی ازطرح و سامانه های فناورانه شورای عالی تحول کلانتری و پاسگاه ها گفت: با سامانه هوشمند برخط دیده می شود که خودروی گشت در کجا است که تسهیل در کار مردم و نظارت بر عملکرد همکاران را افزایش می‌دهد.

وی افزود: در هر سازمانی ممکن است افرادی باشند که وجدان کاری کمتری داشته باشد که این نظارت از این طریق انجام می شود.

مومنی گفت: دوربین همراه پلیس نیز این سه کار را انجام می دهد چون پلیس نیاز به مستندسازی صحنه دارد. صحنه تخلف و جرم ثبت و ضبط می شود و بازدارندگی ایجاد می شود وقتی فرد بداند کنترل میشود ایجاد بازدارندگی می کند.

جانشین فرمانده ناجا گفت: 3 هزار پاسگاه و کلانتری داریم و در تمام پهنه ایران پاسگاه و کلانتری است از نظر کمی پلیس بزرگترین نهاد است و از نظر مراجعات مردم بالاترین مراجعات را دارد و این ویژگی ها سبب می شود تا ارتباط مردم با پلیس پیشگیری بیشتر باشد. پاسگاه و کلانتری ها ماموریت سرزمینی دارند و به تمام موضوعات رسیدگی می کنند.

وی افزود: ایجاد تحول در کلانتریها برای خدمت رسانی بهتر به مردم است و از همکاران انتظار داریم ماموریت را با دقت و سرعت عمل انجام دهند و در عین سرعت دقت را فدا نکند و صحت عمل را در نظر داشته باشند.

سردار مومنی گفت: مأموران رعایت حقوق مردم و تفاوت قائل نشدن بین اقشار مختلف را مد نظر قرار دهند. وقتی جامعه گسترده و شهرنشینی گسترش می یابد و ارتباط مردم با هم بیشتر می شود درخواست ها بیشتر می شود و دیگر به صورت سنتی و دستی نمی توان امنیت را تامین کرد باید از تکنولوژی استفاده کنیم.

جانشین فرمانده ناجا گفت: فعالیت مجرمان نیز به نسبت رشد تکنولوژی بیشتر شده و روش های ان ها به روز می شود باید تکنولوژی و ابزار به کمک پلیس بیاید در کار پلیس سرعت بخشیده، سریع دوربین ها ثبت و کنترل کرده و دقت دارد و ضریب خطا بسیار پایین است و برایش فرقی ندارد از چه قشری باشد و چه خودرویی باشد و به صحت عمل ما کمک میکند.

706

کد خبر: 844440

وب گردی

وب گردی