وزیر ارتباطات: حجم درآمد شرکت ملی پست به ۸۵۰ میلیارد تومان رسید

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در ایران در سال ۹۲ حجم درآمد شرکت پست حدود ۳۶۰ میلیون تومان در سال بود که اکنون با توجه به آخرین صورتحساب سال به ۸۵۰ میلیارد تومان رسیده که این رشد خوبی را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش روز جهانی پست گفت: خدمات شرکت پست باید به صورتی باشد که مورد رضایت مردم واقع شود.

او در ادامه افزود: حوزه پست به عنوان مهمترین حوزه تلقی می شود که نقش به سزایی در زندگی مردم و تسهیل شرایط زندگی آن‌ها دارد و همچنین به عنوان مهمترین وسیله ارتباطی تلقی می شود. خدمات پستی از گذشته تا کنون مورد استفاده بسیاری از مردم بوده که به مرور زمان، شکل نوینی را به خود گرفته است.
او اظهار داشت: با تغییر تکنولوژی ارتباط مردم تسهیل و تیز خدمات پستی به روز شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در سال ۹۲ حجم درآمد شرکت ملی پست حدود ۳۶۰ میلیون تومان در سال بود که اکنون با توجه به آخرین صورتحساب، به ۸۵۰ میلیارد تومان رسیده که این رشد خوبی را نشان می دهد.

او اظهار داشت: ایران در مقایسه با دیگر کشورها در زمینه خدمات پستی ضعف هایی دارد که این امر نشانگر تلاش بیشتر ایران جهت فعالیت است، کسب و کار و صنایع دیگر کشورها بیش از ایران است و خدمات ارائه شده متفاوتی دارند که باید گفت خدمات آنها نوین است.
جهرمی گفت: خدمات پیک موتوری چیزی حدود 120 میلیارد دلار برای ایران درآمد دارد و ثروت 10برابری را برای این کشور فراهم می کند که این امر زمینه ساز ایجاد اشتغال، رفاه و درآمد است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: سیاست کشور در اصل 44 قانون اساسی مبتنی بر متصدی گری نیست بلکه به دنبال کاهش آن است.
او گفت: شرکت خدمات پست به عنوان حوزه ای است که باید تسهیل شود تا شرکت خصوصی تمایل به سرمایه گذاری در آن را پیدا کند، اقدامات مهمی در این راستا در دستور کار است که فعال سازی 12 اپراتور پستی به عنوان مهمترین آنها تلقی می شود.
جهرمی افزود: شرکت ملی پست کارهای حاکمیتی خود را دارد که باید زیرساخت ها را پیش برد و در این زمان بحث رقابت معنا پیدا می کند که کمکی برای بزرگ شدن بازار و بهبود کیفیت است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: در حوزه شرکت ملی پست وظایف زیرساختی مهمی بر عهده ما است که یکی از آنها دولت الکترونیک است و تاکنون بحث های زیادی در این زمینه مطرح شده است.
او با تاکید به افزایش بهره وری گفت: افزایش بهره وری از دیگر نکاتی است که باید در این خصوص افزایش حقوق کارمندان را مورد هدف قرار داد چراکه افزایش کیفیت نیازمند رضایت پرسنل است.
جهرمی افزود: از جمله مسایل دیگر که باید پیگیری شود رسیدگی به حقوق مردم و نیز شهروندان است، ما در شرکت پست امین مردم هستیم و باید اعتماد مردم را تا 2 برابر افزایش دهیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه کیفیت خدمات در این زمینه بسیار مورد اهمیت است و بسته های ارسالی باید در کوتاهترین زمان به دست مردم برسد، اظهار داشت: کیفیت خدمات باید ارتقا پیدا کند و امیدواریم تا با ارتقای ظرفیت بخش خصوصی و ایده های نوین شاهد این اقدام باشیم.

402

کد خبر: 844457

وب گردی

وب گردی