توافق مرکل و متحدانش برای پذیرش 200 هزار مهاجر در سال

حزب دموکرات مسیحی به رهبری آنگلا مرکل که قصد دارد با حزب لیبرال دموکرات های آزاد و حزب سبزها دولت ائتلافی تشکیل دهد، با یکی از متحدان خود یعنی حزب سوسیال مسیحی درباره سیاست این کشور در پذیرش مهاجران به توافق رسیدند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از یورونیوز، بر اساس این توافق که جزئیات آن امروز ۹ اکتبر در یک کنفرانس خبری به طور کامل اعلام خواهد شد، آلمان به دلایل بشردوستانه پذیرش مهاجران را تا سقف 200 هزار نفر در یک سال افزایش می دهد. سیاست های مهاجرتی آنگلا مرکل در سال ۲۰۱۵ تاثیرات جدی بر کاهش شدید آرای احزاب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی در انتخابات سراسری سپتامبر سال جاری داشت.

این دوحزب متحد، بر سر مهاجر پذیری اختلاف نظرهایی داشتند و حزب سوسیال مسیحی که قدرت را در ایالت بایرن در دست دارد و از سال ۲۰۱۵ پذیرای بیشترین تعداد پناهجو بوده، اکنون خواهان ایجاد محدودیت هایی در این زمینه است.

با این حال آنگلا مرکل با استناد به قانون اساسی آلمان که تضمین کننده حق پناهندگی برای افراد زیر فشار و پی‌گرد سیاسی است، با کاهش این سقف به زیر ۲۰۰ هزار نفر مخالفت کرده است.

بنا به توافق این دو حزب متحد، اعضای خانواده پناهجویانی که درخواست پناهندگی آنها پذیرفته شده نیز از حق پناهجویی برخوردار خواهند بود. همچنین توافق شده که مراکزی برای اسکان پناهجویان در زمان رسیدگی به درخواست آنها ایجاد شود و کسانی که درخواست آنها پذیرفته نمی‌شود به کشور خود بازگردانده خواهند شد.

کد خبر: 844482

وب گردی

وب گردی