آزادی سریع داماد نواز شریف پس از دستگیری

در حالی که ساعاتی پیش رسانه‌های پاکستانی خبری مبنی بر دستگیری کاپیتان صفدر داماد نواز شریف را درج کرده بودند بلافاصله حکم آزادی وی صادر شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اکسپرس نیوز، درحالی که تنها چند ساعت از دستگیری کاپیتان صفدر داماد نواز شریف، به جرم نقش آفرینی در پرونده فساد اقتصادی نواز شریف می‌گذشت، حکم آزادی او صادر شد تا اثبات شود که روابط هنوز هم قدرت زیادی دارند.

گزارش‌ها حاکی است کاپیتان صفدر به محض این که از انگلیس وارد خاک پاکستان شد توسط نیروهای امنیتی دستگیر و به دادگاه ویژه سازمان بازرسی منتقل شد.

با برگزاری جلسه دادگاه و استماع شکایات موجود علیه کاپیتان صفدر و همسرش مریم نواز دادگاه دستور داد مریم نواز به قید ضمانت 50 هزار دلاری آزاد شود.

از سویی دیگر دادگاه با رد درخواست سازمان بازرسی پاکستان مبنی بر زندانی کردن کاپیتان صفدر او را نیز به قید وثیقه‌ای مشابه آزاد کرد.

با این حال داماد نواز شریف تا اطلاع ثانوی ممنوع‌الخروج شده و دیگر حق ندارد به انگلیس سفر کند.

قرار بود در جریان دادگاه حسن نواز، حسین نواز و شخص نواز شریف نیز حضور داشته باشند اما وکیل نواز شریف عدم حضور او را به دلیل وخامت حال همسرش دانست.

با حکم دادگاه مقرر شد نواز شریف نخست‌وزیر سابق پاکستان حداکثر ظرف 15 روز در پیشگاه دادگاه حاضر شده و به اتهامات خود پاسخ دهد.

طی روزهای اخیر روند پیگیری های فساد اقتصادی نواز شریف و خانواده اش شدت گرفته و احتمال بازداشت و حتی مجازات شدن آن ها وجود دارد.

مریم نواز که پیشتر اعلام کرده بود ما هرگز در دادگاه حاضر نمی‌شویم و هر کس می‌تواند ما را مجبور به این کار کند، با دیدن جدیت سازمان بازرسی پاکستان روز گذشته اعلام کرد ما حتما در دادگاه حاضر شده و از خود دفاع خواهیم کرد.

کد خبر: 844487

وب گردی

وب گردی