افتتاح مرکز کنترل سفرهای دانش آموزی در هفته آینده

وزیر آموزش و پرورش گفت: مرکز کنترل سفرهای دانش آموزی هفته آینده با مقررات ویژه سفرهای دانش آموزی افتتاح می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، سیدمحمد بطحایی در همایش ملی طلایه داران فرهنگ ترافیک که صبح امروز در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار شده بود، با تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: یکی از مهمترین وظایف و ماموریت های آموزش و پرورش تقویت مهارت های زندگی فردی و اجتماعی است.

وی با اشاره به همکاری خوب و مستمر آموزش و پرورش و پلیس راهور فعالیت همایاران پلیس را بهترین برگ برنده برای فرهنگ سازی ترافیکی برشمرد و افزود: دانش آموزان باید بیاموزند که چگونه از خود محافظت کنند و بتوانند خود را از خطرات دور نگه داشته و با این کار میزان وقوع حوادث را کاهش دهند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به توسعه سفرهای شهری و میان شهری افزود: در نظر گرفتن ملاحظات رعایت مسائل ایمنی و نقش انسانی در کاهش تلفات بین شهری بسیار مهم است. آن چیزی که خطرات را کاهش می دهد آموزش نیروی انسانی و تقویت مهارت ها و آموزش مستمر است. اگر بخواهیم نرخ تصادفات جاده ای را که با توجه به آمار ارائه شده اصلا برازنده نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست کاهش دهیم راه حل آن توسعه طرح همیار پلیس در آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: بسترهای لازم را برای سرعت بخشیدن به آموزش فراهم کرده ایم. یک شبکه تعاملی اختصاصی در آموزش و پرورش از هفته آینده آغاز به کار خواهد کرد که در بستر اینترنت و اینترنت برای دانش آموزان و اولیا و مربیان به طور مستمر ارائه خواهد داد. همچنین مرکزی برای کنترل سفرهای دانش آموزی در هفته آینده افتتاح می شود که مقررات لازم را در سفرهای دانش آموزی آموزش می دهد. اگر ملاحظات ایمنی در سفرهای دانش آموزی رعایت نشود بلافاصله سفر متوقف خواهد شد. این مرکز ۲۴ ساعته در حوزه ستادی تهران فعال خواهد بود.

بطحایی افزود: همه باید به صورت مستمر فعالیت کنیم تا نرخ تصادفات و سوانح را کاهش دهیم.

وی همچنین افزود: آموزش و پرورش درصدد است با انعقاد تفاهم نامه های دو جانبه طرح همیار پلیس نوجوان و جوان را نیز با همکاری پلیس راهور اجرایی کند.
706

کد خبر: 844489

وب گردی

وب گردی