دانشگاه علمی کاربردی باید روند مدرک گرایی را متوقف کند

انصاری گفت: دانشگاه علمی و کاربردی باید روند گسترش مدرک گرایی را متوقف و نیاز های کشور را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش خبرنگار سرویس دانشگاه ایسکانیوز، انصاری رئیس سازمان امور استخدامی کل کشور با بیان این مطلب که در سال ۵۴ از همه کسانی که در مدارس و دانشگاه تحصیل می کردند تعهد گرفته می شد تا بعد از فارغ التحصیلی در ادارت دولتی مشغول به کار شوند؛ افزود: بعد از انقلاب تغییرات آموزشی زیادی ایجاد شد و محوریت آموزش های دانشگاهی به سمت کاربردی شدن جهت داده شد.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه دانشگاه علمی و کاربردی به سمت گسترش مدرک گرایی حرکت کرده است که امیدواریم وضعیت آموزش های مهارتی در دانشگاه های علمی و کاربردی و فنی و حرفه ای سر و‌سامان داده شود.

انصاری تصریح کرد: گسترش کمی بیش از حد یکی دیگر از مشکلات کشور است که در یک برهه زمانی خاص ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه های پیام نور و علمی کاربردی تحصیل می کردند و انگیزه بسیاری از این دانشجویان کسب مدرک بوده است که اکنون این تعداد به ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار دانشجو رسیده است.

رئیس سازمان امور استخدامی کل کشور در پایان یادآور شد: دانشگاه علمی و کاربردی باید روند خود را به سمت گسترش مدرک گرایی متوقف کند و آموزش های مهارتی که مورد نیاز کشور است را در دستور کار قرار دهد.

کد خبر: 844492

وب گردی

وب گردی