سفر یک روزه تولیت آستان قدس رضوی به خراسان شمالی

مسؤول نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان شمالی از سفر یک روزه تولیت آستان قدس رضوی به این استان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، محمد اکبرزاده با اشاره به‌ قرار گرفتن در آستانه سالروز سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی گفت: به‌ رسم سنوات گذشته هر سال مراسمی نمادین به همین مناسبت برگزار می‌شود که امسال در این سالروز شاهد حضور آیت‌الله رئیسی در خراسان شمالی خواهیم بود.

وی با تشریح برنامه‌های این سفر گفت: از ساعت 8:30 صبح روز چهارشنبه 19 مهرماه اولین برنامه پیش‌بینی‌شده برای این سفر حضور در جمع مردم و پاسداشت سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی است که با سخنرانی نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و همچنین آیت‌الله رئیسی در محل مصلای امام خمینی بجنورد برگزار می‌شود.

مسؤول نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان شمالی همچنین حضور در شورای اداری مرکز استان را برنامه بعدی سفر آیت‌الله رئیسی به خراسان شمالی عنوان کرد و افزود: این جلسه بعد از نماز ظهر و در محل استانداری خراسان شمالی با حضور تمامی مدیران کل استان و مسؤولان عالی‌رتبه استانی تشکیل می‌شود.

اکبرزاده، حضور در جمع خادم یاران رضوی خراسان شمالی در سالن گلشن از ساعت 15 را برنامه دیگر سفر تولیت آستان قدس رضوی به خراسان شمالی عنوان و تشریح کرد: بعد از نماز مغرب و عشا عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری و نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری به دیدار خانواده شهید حمیدی‌زاده می‌روند.

وی، دیدار با فعالان فرهنگی اجتماعی و دانشجویان استان را چهارمین برنامه سفر یک‌روزه آیت‌الله رئیسی به خراسان شمالی دانست و تشریح کرد: این مراسم از ساعت 18 چهارشنبه 19 مهرماه در سالن حافظ این دیدار انجام می‌شود.

مسؤول نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان شمالی همچنین آخرین برنامه پیش‌بینی‌شده برای سفر تولیت آستان قدس رضوی به بجنورد را حضور در جمع علما، روحانیون و ائمه جمعه خراسان شمالی از ساعت 20 در محل حسینیه سیدالشهدای مصلی بجنورد اعلام کرد.

اکبرزاده در گفت‌وگو با فارس از اعلام تعدادی طرح به‌صورت پیشنهادی به دفتر آستان قدس رضوی برای توسعه و آبادانی فرهنگی استان خراسان شمالی خبر داد و افزود: طرح‌های ساخت یک مجتمع فرهنگی هنری، درخواست تأیید احداث مجتمع آموزشی علوم و معارف اسلامی امام رضا(ع) در قالب دو دبیرستان، ایجاد شعبه‌ای از دانشگاه علوم رضوی در خراسان شمالی، احداث مهد قرآن در جوار مصلی امام خمینی بجنورد، مساعدت در تعیین تکلیف طرح سیمان سمنگان و ارائه پیشنهاد برای احداث مجتمع‌های رفاهی خدماتی بین‌شهری در مسیر آشخانه به بجنورد و بجنورد به شیروان از جمله برنامه‌های پیشنهادی برای تأیید است که در صورت موافقت هرکدام از این موارد اجرای عملیات آن آغاز می‌شود.

گفتنی است؛ رهبر معظم انقلاب در سال 91 طی سفری 8 روزه به خراسان شمالی با مردم و اقشار مختلف این استان دیدار کردند و به بیان رهنمودهایی کلان در حوزه‌های مختلف از جمله سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی پرداختند.

901

کد خبر: 844534

وب گردی

وب گردی