پایان برنامه ششم توسعه، تکمیل برنامه گاز رسانی به تمام نقاط کشور

معاون مدیر گازرسانی گفت : گازرسانی به تمامی نقاط کشور اعم از شهری و روستایی تا پایان برنامه ششم توسعه خاتمه می یابد و برای اجرای آن ، بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز، غلامرضا مشایخی ،از بهره مندی هزار روستای کشور تا ۲۲ بهمن امسال به شبکه گازرسانی کشور خبرداد و افزود: علاوه بر این، ۴ هزار روستای دیگر نیز در حال نقشه برداری، برنامه ریزی،پیمان سپاری و اجرای گاز رسانی هستند.

او جمعیت بهره مند شهری کشور از گاز طبیعی را ۹۶ درصد اعلام کرد و گفت: هم اکنون یکهزار و ۱۰۰ شهر کشور به شبکه گاز رسانی متصل هستند و تلاش می شود به زودی مشعل گاز در ۱۲۳ شهر دیگر کشور با اولویت شهرهای مرزی و کمتر توسعه یافته روشن شود.

مشایخی با بیان این که امسال هیچ محدودیتی به نیروگاه‌ها نداده‌ایم و مصرف گاز نیروگاه‌ها در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت زمان سال قبل ۵ درصد رشد داشته است، گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده زمستان پیش رو را بدون مشکل سپری کنیم و گزارش‌های اخذ شده از استان ها نشان می‌دهدکه با آمادگی کامل وارد فصل سرد می‌شویم.

او با بیان این که همکاری دستگاه‌ها سبب یکنواختی و شکوفایی شرکت گاز خراسان جنوبی شده است اظهار داشت: از همین رو سعی می‌کنیم در اصلاحیه بودجه ۹۶ خراسان جنوبی اعتباراتی را در نظر بگیریم که بتوانند پروژه‌های بیشتری را اجرا کنند.

معاون مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز در ادامه سخنان خود از اتصال ۳ شهر گزیک، طبس مسینا و زهان در خراسان جنوبی تا یک ماه آینده به شبکه گاز خبر داد و گفت: تلاش می کنیم شهر دیهوک نیز که به روش CNG در دست اجرا است تا پایان امسال به شبکه، متصل شود که با این اقدام بهره مندی شهری به ۹۵ درصد خواهد رسید.

او با اشاره به این که هم اکنون ۲۱ شهر و ۲۱۵ روستای خراسان جنوبی گازدار است افزود: ۱۷۲ روستای دیگر این استان در دستور کار قرار دارد که تا پایان سال جاری، ۷۰ روستا از نعمت گاز طبیعی بهره مند می شوند که با احتساب روستاهای دردست اجرا بهره مندی روستایی به ۵۶ درصد خواهد رسید.

هم اکنون ۲۰۱ هزار مشترک در شهرها و روستاهای خراسان جنوبی ازنعمت گاز بهره مند هستند.

402

کد خبر: 844605

وب گردی

وب گردی