بالاترین افتخار خود را خدمتگزاری دانشجویان و جویندگان علم می دانم

به همت معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال و با حضور پرشور دانشجویان، آئین استقبال از ورودی های جدید و آغاز سال تحصیلی این واحد دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی واحد تهران شمال، در این مراسم دکتر علی محمد صفانیا، رئیس واحد، ضمن گرامیداشت ایام شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفایش، هدف از برگزاری مراسم استقبال از ورودی های جدید را همدلی و ایمان به آموختن در جهت پیشرفت کشور و تجدید میثاق با امام راحل، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و آرمانهای انقلاب اسلامی دانست و از دانشجویان خواست تا قدر حضور در دانشگاه را بدانند.
وی با اشاره به این که فصل پائیز، فصل ریزش و زردی است گفت: باید با تاسی از پائیز، صفات منفی، خودخواهی، تکبر جایگزین تواضع، راستگویی و دانش طلبی باشد و با بیان معانی مهر در فرهنگ کهن کشور، آن را به معنی محبت و مهربانی و نمادی از تعلیم و تربیت توام با مهرورزی عنوان کرد و گفت: آغاز فصل دانش، توام با صفات والای انسانی است از این رو در فرهنگ ما استاد و معلم همواره مورد تحسین و احترام است از طرفی مهر نماد خورشید است و آن گونه که خورشید عالم را روشن می سازد از این رو همانند صفات خورشید ، وجود معلم و دانش او جهل ها را از بین می برد .
دکتر صفانیا تقارن مهر ماه امسال را با قیام امام حسین (ع) به خورشید بی فروغی تشبیه کرد که آزادانه زیستن را به ما آموخت و گفت: در این آغازین سال تحصیلی با سرور شهیدان پیمان می بندیم که چون او استوار و صبور باشیم .
رئیس واحد تهران شمال در ادامه به تاریخچه تاسیس این واحد دانشگاهی و شروع فعالیت آموزشی در چند کلاس درس در دبیرستان اشاره کرد و گفت: به لطف حضرت حق و به همت مدیران ، مسئولان و دانشجویان، امروزه این واحد دانشگاهی به یک قطب علمی در کشور تبدیل شده است .
صفانیا در پایان بالاترین افتخار خود را خدمتگزاری دانشجویان و جویندگان علم دانست و دانشمندان و عالمان را وارثان پیامبران برشمرد و با بیان جمله ای از رهبر معظم انقلاب، که دانشجویان را فرزندان خود می خوانند، از دانشجویان به منزله فرزندان خود خواست قدر دوران جوانی خود را دانسته و از حضور خود در دانشگاهها بهترین بهره ها را برای پیشرفت و سرافزاری کشور خود ببرند.

دانشجو باید مطالبه گر باشد

حجت الاسلام و المسلمین طیبی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، سخنران بعدی این مراسم بود که آغاز سال تحصیلی را نوعی هجرت تشبیه کرد و پائیز را فصل ریشه گرفتن و تقویت پایه ها و بسترها دانست و گفت : نسل جوان و مشتاق علم ، باید در دوران جوانی آنچنان ریشه های علمی و عقیدتی خود را تقویت نمایند تا بتوانند در آینده از این ذخیره ها برای رشد و تعالی خود بهره مند شوند اگر چنین نباشد و روزگار جوانی به بطالت سپری شود، در اینده دچار پوچی و تباهی و احساس هدر دادن عمر مبتلا خواهند شد.
ایشان رمز ماندگاری و جاودانگی انسانهای موفق را خودسازی در دوران جوانی و با اشاره به انتخاب نبی مکرم اسلام (ص) به رسالت پس از 600 از از ظهور آخرین پیامبر خدا، آنرا نمونه ای از این انسانها برشمرد و افزود: موفقیت افرادی چون بوعلی سینا، علامه حلی و ... و بزرگان بشریت ریشه در تلاش های جوانی آنها دارد.
حجت الاسلام والمسلمین طیبی در ادامه جوانان و دانشجویان را به بهره مندی از مواهب و امکانات دانشگاه و آگاهی از حقوق خود توصیه کرد و گفت: دانشجو باید مطالبه گر باشد و این مطالبه گری باید در راستای حقوق دانشجویی، برای بهره مند شدن از دانش استادان، بهره مند شدن از امکانات در جهت ذخیره سازی دانش برای آینده خود باشد.
در ادامه مراسم مدیران کل حوزه های آموزش، پژوهش و فناوری، دانشجویی ـ فرهنگی واحد تهران شمال به تشریح فعالیت حوزه های مربوطه در جهت آشنایی بیشتر دانشجویان با ضوابط، آئین نامه و مقررات دانشگاه شدند.
همچنین رضا ابراهیمی، مسئول بسیج دانشجویی واحد تهران شمال ضمن معرفی گوشه ای از فعالیت های بسیج دانشجویی گفت درهای بسیج دانشجویی به روی کلیه دانشجویان باز است و از طرح های علمی، تحقیقاتی و فرهنگی دانشجویان برای رشد و تعالی دانشگاه و جامعه استقبال کرد .
دکتر شاهین فرهنگ نیز در این مراسم با سخنانی ضمن تشریح رویکردهای موفقیت در زندگی فردی و اجتماعی، بر هدف مندی تصمیمات در فعالیت ها تأکید کرد و با بیان این که افراد موفق همیشه بیشتر از افراد ناموفق شکست می خورند، دانشجویان را به تلاش بیشتر و تسلیم نشدن در برابر مشکلات توصیه کرد.

کد خبر: 844643

وب گردی

وب گردی