استودیوی تولید مرکز آموزش‌های الکترونیکی شریف افتتاح شد

"استودیوی تولید مرکز آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه صنعتی شریف" با حضور جمعی از مسئولین این دانشگاه مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش ایسکانیوز، امینی، رییس گروه آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه شریف در حاشیه آیین افتتاح این استودیو طی سخنانی به اقدامات صورت گرفته و تجهیزات موجود در این استودیو اشاره کرد و افزود: این استودیو از سال گذشته و با همکاری دانشکده مدیریت و اقتصاد ایجاد شده که در نهایت امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

امینی در ادامه به اهداف ایجاد این استودیو اشاره کرد و گفت: ضبط آموزش‌های تخصصی به صورت حرفه‌ای، تهیه فیلم‌های آموزشی، امکان ضبط صدا به صورت حرفه‌ای، امکان حضور فیزیکی استاد برای برقراری کلاس‌های مجازی از جمله مهم‌ترین اهداف ایجاد این استودیو است.

وی در خصوص تجهیزات موجود در این استودیو گفت: وجود دو دوربین فیلم‌برداری، تجهیزات نورپردازی، صفحه نمایش لمسی (با امکان استفاده به عنوان تخته الکترونیکی)، پرده کروماکی، کامپیوتر مجهز به کارت گرافیک حرفه‌ای برای تدوین‌های تخصصی و ... از امکانات این استودیو است. امکانات پیش‌بینی‌شده به گونه‌ای است که امکان تولید انواع فیلم‌های آموزشی در زمینه علوم پایه، علوم مهندسی و علوم مدیریت و اقتصاد در آن فراهم است.

این استاد دانشگاه در ادامه به معرفی سامانه کلاس‌های مجازی و وبینار شریف (که اخیرا راه‌اندازی شده است) پرداخت و افزود: در این سامانه اتاق‌های مجازی مختلفی را می‌توان ایجاد کرد و در هر اتاق مجازی امکانات متعددی جهت برگزاری کلاس‌های برخط و مجازی وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به امکان پخش اسلاید، تخته الکترونیکی، اشتراک صفحه نمایش، پخش فایل‌های چندرسانه‌ای (صوتی-تصویری) و امکان تعامل متنی، صوتی و تصویری با دانشجویان اشاره کرد.

امینی در ادامه گفت: این اقدام پیش از این در برخی دیگر از دانشگاه‌های کشور انجام شده است، اما وجه تمایز ما استفاده حداکثری از منابع و امکانات داخلی و بومی کشور و توجه ویژه به آرایه آموزش‌های الکترونیکی با کیفیت بالا است.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه شریف، در حاشیه این مراسم دکتر فتوحی رییس دانشگاه به اهمیت و ضرورت این استودیو جهت برگزاری دوره‌های مشترک با دیگر کشورها اشاره کرد و گفت: این اقدام می‌تواند به برگزاری دوره‌های مشترک ما با دیگر کشورها خصوصا کشورهای همسایه و هم‌زبان ما کمک شایان توجهی کند.

در پایان نیز رشتچیان، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ضمن سخنانی از همکاران مرکز آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه در خصوص اقدامات به عمل آمده در توسعه زیرساخت‌های آموزش الکترونیکی و از ریاست دانشکده مدیریت و اقتصاد در خصوص ارائه فضای فیزیکی تشکر کرد و حمایت همه جانبه خود را از گسترش هر چه بیشتر این موضوع اعلام کرد.

کد خبر: 844673

وب گردی

وب گردی